Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره ذخایر ژنتیکی مرکز توسعه نوغانداری کشور خبر داد:

رشد 4 برابری تولید نهال توت در کشور

رئیس اداره ذخایر ژنتیکی مرکز توسعه نوغانداری کشور از رشد 4 برابری تولید نهال توت در کشور نسبت به سال گذشته خبر داد.

 رشد 4 برابری تولید نهال توت در کشور

محمدصادق عزیزان رئیس اداره ذخایر ژنتیکی مرکز توسعه نوغانداری کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا از رشد 4 برابری تولید نهال توت در کشور خبر داد و گفت: در سالجاری بیش از ۷۵۰ هزار اصله نهال توت اصلاح شده توزیع می شود که در مقایسه با سال گذشته که 187 هزار اصله بوده، رشد چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز استان ها در این خصوص، همچنان تولید نهال توت باید افزایش یابد.

عزیزان با تاکید بر اینکه برای سال آینده  تولید 1ملیون و 100هزار اصله نهال پیش‌بینی شده است، یادآور شد: این نهال ها در 5 استان کشور تولید خواهند شد.

به گفته رئیس اداره ذخایر ژنتیکی مرکز توسعه نوغانداری کشور؛  تولید نهال در استان گیلان علاوه بر تامین نیاز استان به 18 استان دیگر نیز ارسال می شود.

وی با اشاره به برنامه زمان‌بندی شده توزیع نهال توت، گفت:  از تاریخ 15 اسفند سال جاری توزیع نهال در  استان گیلان آغاز شده و براساس برش‌های استانی اعلام شده از طرف مرکز توسعه به استان های تولید کننده، با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه در ۳۱ استان کشور بین نوغانداران توزیع می شود.

عزیزان با اشاره به وجود دو مزرعه توتستان پایه مادری در گیلان و مازندران، یادآور شد: قلمه های ارسالی به استان ها برای تولید نهال در این مزارع تولید می شود و آمادگی آن را داریم تا مشاوره های لازم را در زمینه تولید نهال توت به تولیدکنندگان  دهیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید