Iranian Agriculture News Agency

ظهر امروز انجام شد؛

بازدید سرزده وزیر جهاد کشاورزی از میادین عرضه مرغ در تهران

وزیر جهاد کشاورزی امروز دوشنبه 18 اسفند از میادین پیروزی و بهمن و سردخانه مرغ منجمد در تهران به صورت سرزده بازدید کرد.

بازدید سرزده وزیر جهاد کشاورزی از میادین عرضه مرغ در تهران

به گزارش خبرنگار ایانا، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی امروز در بازدید سرزده از میادین میوه و تره‌بار سطح شهر تهران، ابتدا به میدان پیروزی رفت که در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته بیش از 2 هزار تن مرغ بیش از نیاز وارد بازار شده و تولید به اندازه کافی انجام می‌شود و تنها باید واسطه‌ها از توزیع حذف شوند.

وی افزود: تا 15 روز آینده میزان تولید افزایش خواهد یافت و وزارت جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام را موظف کرده تا مرغ مازاد را از تولیدکنندگان خریداری کند تا متضرر نشوند.

خاوازی تصریح کرد: دان مرغ دولتی به تمام مرغداری‌ها داده شده و باید تمام مرغ‌های آماده طبخ با قیمت 20 هزار و 400 تومان به فروش برسد.

وی در رابطه با افزایش توزیع مرغ منجمد گفت: روز گذشته 250 تن مرغ منجمد بیش از میزان ابلاغ شده به بازار عرضه کردیم و هیچ محدودیتی در توزیع نخواهیم داشت.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: این مرغ‌ها کمتر از دو کیلوگرم وزن دارند و دارای کیفیت بسیار بالا هستند و از نظر سلامت در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند.

خاوازی خاطرنشان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام این مرغ‌ها را با قیمت 14 هزار و 500 تومان عرضه می‌کند و با قیمت 15 هزار تومان در میادین توزیع می‌شود.

وی در رابطه با عرضه تخم مرغ به بازار و مازاد تولید این محصول گفت: در انبارها به اندازه کافی تخم مرغ وجود دارد و شرکت پشتیبانی امور دام از هر واحد تولیدی که تخم مرغ داشته باشد و نتواند نگه داری کند، خریداری خواهد کرد و در صورت افزایش تولید بیش از نیاز کشور،  به شرکت‌هایی که در تنظیم بازار به وزارت جهاد کشاورزی کمک کرده‌‌اند اجازه صادرات داده خواهد شد.

با کشتارگاه‌های متخلف برخورد می‌کنیم

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید سرزده از میدان بهمن نیز عنوان کرد: نظام توزیع پیچیدگی بسیاری دارد  و وظیفه ما در وزارت جهاد کشاورزی، تامین کالا‌های اساسی به خصوص مرغ و تخم مرغ به میزان کافی است و این کار را با تمام مشکلات و تحریم‌ها انجام داده‌ایم.

وی افزود: تمام مرغداری‌ها دان مورد نیاز خود رادریافت کرده‌اند و مرغداران موظف به تحویل مرغ هستند.

خاوازی با اشاره به این که نظارت بر بازار و تنظیم آن بر عهده وزارت صمت است، خاطرنشان کرد: ما در کنار وزارت صمت هستیم و وزارت صمت هم به شدت در حال پیگیری و آرام سازی بازار است.

وی در رابطه با کشتارگاه‌ها گفت: ما با تمام کشتارگاه‌های متخلف به ویژه کشتارگاه‌های تهران برخورد جدی خواهیم کرد و با دستگاه قضایی هماهنگ کرده‌ایم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: کشتارگاه‌ها موظف هستند هر مرغی و با هر سیستمی وارد کشتارگاه می‌شود با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار به خرده‌فروشی‌ها عرضه کنند، در غیر این صورت کشتارگاه‌های متخلف پلمپ خواهند شد.

وی اذعان کرد: با اقداماتی همچون کشیک شبانه کشتارگاه‌ها را کنترل می‌کنیم تا از تخلف در بازار جلوگیری شود.

مردم نگران کمبود مرغ و تخم مرغ نباشند

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از سردخانه مرغ منجمد پارس نیکان آریا در کهریزک نیز خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشات روزانه از استان‌ها و کنترل جوجه‌ریزی و دان مرغ توسط سامانه‌ها، ما محدودیتی در تولید مرغ نداریم.

وی افزود: در هفته‌های آتی دچار بیش‌بود مرغ خواهیم شد و یکی از نگرانی‌های ما زیان به تولیدکنندگان است که شرکت پشتیبانی امور دام کشور موظف به خرید مرغ مازاد از تولیدکنندگان شده است.

خاوازی خاطرنشان کرد: مشکل در میدان بهمن، نظارت بر توزیع و نظارت بر صنف بود که این مشکلات را به همکاران در وزارت صمت خواهیم رساند.

وی تأکید کرد: وظیفه همه ما در بخش‌های مختلف دولت این است که به تمام بخش‌ها ورود کنیم، ما پیگیر ورود بیشتر مرغ به بازار هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مرغ گرم به اندازه کافی وجود دارد و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند. علاوه بر مرغ گرم، ما هزاران تن مرغ منجمد با کیفیت و با قیمت ارزان عرضه می‌کنیم.

خاوازی ابراز امیدواری کرد: در روزهای آینده بتوانیم صف‌های ایجاد شده را از میان برداریم.

وی با اشاره به این که در رابطه با تامین تخم مرغ مشکلی وجود ندارد، گفت: تخم مرغ مازاد در کشور وجود دارد و ما به دنبال خرید تخم مرغ مازاد از تولیدکنندگان هستیم تا متضرر نشوند.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با بسته‌بندی الزامی تخم مرغ تأکید کرد: بسته بندی تخم مرغ به هیچ وجه الزامی نیست و خرید و فروش آن آزاد است.

خاوازی با اشاره به تامین میوه شب عید اذعان کرد: وزارت صمت تدارک خوبی برای تامین بازار میوه شب عید دیده است و ما هم در کنار این وزارت خانه هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: قراردادی بین شرکت پشتیبانی امور دام با یک واحد بسیار بزرگ دامپروری که تعداد قابل ملاحظه‌ای گوساله در اختیار ما قرار می‌دهد، بسته شد که با این قرارداد گوشت با کیفیت گوساله را با قیمت 98 هزار و 500 تومان توزیع می‌کنیم و اگر این روند ادامه داشته باشد کل گوشت مورد نیاز تهران تامین می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید