Iranian Agriculture News Agency

با حضور رئیس سازمان شیلات ایران آغاز به کار کرد؛

چهارمین اجلاس کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر

چهارمین اجلاس کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر و مدیریت منابع مشترک مزبور که طی روزهای ۳-۱ دی ماه سال جاری به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود، هم‌اکنون با حضور معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران آغاز به کار کرد.

چهارمین اجلاس کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر

به گزارش ایانا به نقل از سازمان شیلات ایران، این کمیسیون بر طبق مفاد موافقت‌نامه حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر که در سال ۱۳۹۳ در حضور روسای جمهور کشورهای حاشیه دریای خزر در آستاراخان روسیه به امضا رسیده و از سال ۱۳۹۵ لازم‌الاجرا شد، برگزار می‌شود.

کشورهای جمهوری آذربایجان، جمهوری اسلامی ایران، جمهوری قزاقستان، فدراسیون روسیه و ترکمنستان اعضای این کمیسیون هستند و ریاست این کمیسیون در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بر عهده جمهوری اسلامی ایران است.

این گزارش حاکی است در این اجلاس به موضوعات مهمی از جمله؛ ارائه گزارش کشورهای عضو کمیسیون درباره بهره‌برداری از سهمیه صید آبزیان، اقدامات بازسازی و حفاظت از ذخایر آبزیان در سال ۲۰۱۹، وضعیت ذخایر آبزیان براساس تحقیقات دریایی، تصویب سهمیه صید آبزیان برای سال ۲۰۲۱ و طرح و بررسی موضوع ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری در دریای خزر پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید