Iranian Agriculture News Agency

از سوی وزارت جهاد کشاورزی ارائه شد:

پیشنهاد اصلاح آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات صنفی شاغلان دامپزشکی

وزارت جهاد کشاورزی به استناد ماده (۲۵) قانون تشکیل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران (مصوب ۱۳۷۶) پیشنهاد اصلاح آیین نامه رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلان حرفه دامپزشکی را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به هیئت دولت ارایه کرده است.

پیشنهاد اصلاح آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات صنفی شاغلان دامپزشکی

به گزارش ایانا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، پیشنهاد اصلاحیه آیین نامه رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلان حرفه دامپزشکی - مصوب ۱۳۸۲/۸/۱۰ - که متناسب با نیازهای روز جامعه شاغلان و بهره‌مندان از خدمات جامعه دامپزشکی کشور تهیه و تدوین شده، با هدف منسجم کردن سیستم‌‌های نظارت بر عملکرد فعالان این حوزه و همچنین بهره‌گیری از سامانه‌های الکترونیکی، جهت طی مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارایه شده است.

به موجب اصلاحیه مذکور، حرفه دامپزشکی شامل آن دسته از فعالیت‌های دامپزشکی می‌شود که در جهت تأمین، حفظ و ارتقای سطح بهداشت و درمان دام و یا مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به منظور کاهش ضایعات، افزایش تولیدات، تأمین کیفیت و بهداشت فرآورده‌های دامی و اعتلای سطح بهداشت عمومی جامعه، توسط شاغلان حرفه دامپزشکی در مراکز موضوع ماده (۲) قانون افزایش بهره‌وری و واحدهای ذیل صورت می‌گیرد.

همچنین مطابق اصلاح ماده (۲) این آیین نامه، شاغلان حرفه دامپزشکی شامل مراکز موضوع ماده (۱) و کلیه دانش آموختگان دوره‌های دکترای عمومی و تخصصی، کاردانی و کارشناسی دامپزشکی و نیز سایر رده‌های دارای مجوز قانونی وفق قانون تأسیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران - مصوب ۱۳۷۶ - می‌شود.

اصلاح درجه‌بندی تخلفات مندرج در ماده (۵) آیین نامه، اصلاح مواد مربوط به روند رسیدگی به شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی و شرایط اعمال مجازات‌های موضوع ماده (۳۰) آیین نامه، از دیگر موارد مندرج در اصلاح آیین نامه یاد شده است.

downlod

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید