Iranian Agriculture News Agency

سلطانی در گفتگو با ایانا مطرح کرد:

استمرار کاهش قیمت گوشت قرمز با حذف واسطه‌ها و جلوگیری از قاچاق

گوشت قرمز در "روستابازار" تهران عرضه می‌شود

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران گفت: برنامه ما جلوگیری از قاچاق دام و حذف واسطه‌ها برای رسیدن گوشت قرمز به دست مصرف‌کننده است که تحقق این امر قیمت دام و گوشت قرمز را بسیار کاهش می‌دهد.

استمرار کاهش قیمت گوشت قرمز با حذف واسطه‌ها و جلوگیری از قاچاق

سعید سلطانی سروستانی مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به این که روند کاهشی قیمت در بازار گوشت قرمز ادامه دار است و یکی از علت‌های آن، جلوگیری از قاچاق دام از کشور است، اظهار کرد: از برنامه‌های ما برای کاهش قیمت گوشت قرمز این است که دام را در قبال نهاده دامی و با کمک پشتیبانی امور دام از دامداران خریداری کرده و به بازار عرضه کنیم تا مانع قاچاق دام و یا فروش آن به واسطه‌ها شویم.

وی با اشاره به این که دلالان با سلف خری و علوفه‌ای که در اختیار دامداران قرار می‌دهند، آنها را به سمت خود جذب می‌کنند، خاطرنشان کرد: اما اگر با سازماندهی، نهاده مورد نیاز در اختیار دامدار قرار گیرد، قیمت تمام شده هم کاهش می‌یابد.

سلطانی افزود: قیمت تمام شده برای دام سبک تا حدود 85 هزار تومان و برای گوساله هم 75تا78 هزار تومان است اما با حدود 60 درصد قیمت بیشتر در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این که سود دامدار تنها 10 درصد است، ادامه داد: دلالان بیشترین سود را از این بازار آشفته می‌برند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران ادامه داد: اگر بتوانیم بازار را مدیریت کنیم، می‌توانیم تولید قراردادی داشته باشیم؛ با عقد قرارداد، در نهاده به دامدار کمک کرده و دام را هم از او بخریم تا بتوانیم در کاهش قیمت گوشت موثر باشیم.

وی در رابطه با تشکیل یک روستا بازار در محله تهرانپارس تهران گفت: با همکاری شهرداری تهران، در چند غرفه در این روستا بازار، گوشت دامداران و عشایر را توزیع خواهیم کرد که قیمت آن بسیار پایین تر از قیمت بازار است.

سلطانی با بیان اینکه سلف‌خر و واسطه باعث افزایش قیمت گوشت در بازار می‌شوند، عنوان کرد: ما اگر بتوانیم با انجمن کشتارگاه‌ها هماهنگ شویم، واسطه‌های اولیه تا رسیدن به کشتارگاه قطع خواهد شد و گوشت بدون واسطه به خرده فروشی‌ها خواهد رسید.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران گفت: اتحادیه دامداران، اتحادیه عشایری و اتحادیه دام سبک یک کنسرسیوم تشکیل داده‌اند تا از این طریق دام سبک و دام سنگین بدون واسطه در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.

وی در رابطه با میزان کاهش قیمت گوشت قرمز خاطرنشان کرد: لاشه گوسفندی در میدان بهمن تا حدود 100 هزار تومان کاهش قیمت داشت و گوساله هم به کمتر از 100 هزار تومان رسید اما قیمت‌ها در درب مغازه‌‌ها متفاوت است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید