Iranian Agriculture News Agency

رییس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد:

ترویج فرهنگ استفاده از مرغ با وزن استاندارد تضمین سلامت مصرف کننده

طرح استاندارسازی وزن مرغ‌های تولیدی کشور با عنوان "طرح تولید مرغ سایز" در نشست مشترک رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی و مدیرکل دفتر آموزش بهره‌برداران موسسه آموزش و ترویج کشاورزی امروز مورد بررسی قرار گرفت.

ترویج فرهنگ استفاده از مرغ با وزن استاندارد تضمین سلامت مصرف کننده

به گزارش ایانا، رییس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف مرغ سایز  در جامعه تاکید کرد و گفت: ما باید بر سه گروه هدف مصرف کننده، مرغدار و صنایع وابسته، تمرکز ویژه داشته باشیم و مزایای استفاده از مرغ سایز در بحث سلامت و همچنین صرفه اقتصادی را تبیین کنیم.

علیمراد سرافرازی، فرهنگ سازی در این زمینه را از سطح مدارس کشور به خصوص هنرستان‌های کشاورزی ضروری برشمرد و تصریح کرد: با استفاده از روش‌های تبلیغی موثر و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای نهادینه کردن استفاده از مرغ سایز تمام توان خود را باید به کار گیریم.

رییس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی با اعلام آمادگی همراهی و همکاری این مرکز در امر اطلاع رسانی فراگیر در زمینه مصرف مرغ سایز، بر ساخت انیمیشن‌های اثرگذار با شعار و پیام مشخص و ساخت فیلم های کوتاه با سناریو قوی در این خصوص تاکید کرد.

در این نشست، مدیرکل دفتر آموزش بهره‌برداران موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با ارائه گزارش جامعی از برنامه آموزشی ترویجی مصرف مرغ سایز در جامعه، گفت: در مجموعه آموزش و ترویج کشاورزی و با همکاری بخش‌های ذیربط در وزارت جهاد کشاورزی، برای ترویج این مهم در کشور در قالب ساخت انیمیشن، موشن‌گرافی، کلیپ و فیلم کوتاه مستند آموزشی، نشریات ترویجی، زیرنویس برای پخش در برنامه‌های تلویزیونی، برنامه سفره سلامت و ... برنامه‌ریزی عملیاتی انجام شده است.

مریم طهماسبی در ادامه با تاکید بر ساخت محتوای شفاف و مشخص برای ارایه به مصرف کنندگان، اظهار کرد: علاوه بر ترویج فرهنگ مصرف مرغ با وزن استاندارد مشخص در بین مردم، در بحث آموزش‌های تخصصی کنترل شرایط محیطی و ارزیابی اقتصادی برای تولیدکنندگان و متولیان توزیع نهاده‌ها برنامه‌های لازم پیش بینی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید