Iranian Agriculture News Agency

بانکی‌پور در گفتگو با ایانا خبر داد:

درخشش عسل طلایی ایران در مسابقات بین‌المللی لندن

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور گفت: در مسابقات بین المللی لندن، عسل ایران به دو مدال طلا دست یافت.

درخشش عسل طلایی ایران در مسابقات بین‌المللی لندن

بهزاد بانکی پور، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا،  در رابطه با شرکت ایران در مسابقه بین‌المللی عسل لندن اظهار کرد: این مسابقه معتبرترین رویداد در سطح بین المللی برای بررسی کیفیت عسل است که امسال سال دوم آن بود و ما در آن شرکت کردیم.

وی افزود: برای توسعه صادرات، برندسازی و ایجاد شناخت در بین کشورهای مختلف باید برنامه‌ریزی کنیم و هدف این رویداد هم این است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور تصریح کرد: با دو نمونه عسل در این مسابقه شرکت کردیم که هر دو نمونه مقام اول را به دست آوردند.

وی ادامه داد: این مسابقه در دو بخش کیفیت و بسته بندی عسل ها برگزار می‌شود که ما به جهت اینکه آمادگی در بسته بندی نداشتیم در بخش کیفیت شرکت کردیم.

بانکی پور با اشاره به این نکته که کیفیت عسل توسط ۱۶ داور بین المللی سنجیده می‌شود که از اقصا نقاط جهان هستند، عنوان کرد: این داوران عسل را از لحاظ شیمیایی، میکروبی و استانداردهای بین‌المللی مورد ارزیابی قرار می‌دهند. 

وی یادآور شد: ما در سال ۲۰۱۷ در چهل و پنجمین کنگره جهانی آپی‌موندیا در ترکیه شرکت کردیم و توانستیم در شاخه عسل تجاری برای نخستین بار مقام سوم جهان را کسب کنیم.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور خاطرنشان کرد: صنعت زنبورداری پتانسیل بالقوه‌ای در صادرات دارد و ما مقام سوم به لحاظ تعداد کلونی و تولید عسل را داریم اما این پتانسیل این صنعت مغفول مانده است.

وی افزود: با افزایش سرمایه در صندوق توسعه صنعت زنبور داری توسط دولت، می توانیم در حوزه عسل، زهر و ژل رویال توفیقات بالاتری به دست آوریم.

بانکی پور ادامه داد: این صنعت بیشترین اتکا را به داخل داشته و نیاز به واردات ندارد، بنابراین به توجه بیشتری نیاز دارد تا به ظرفیت بالایی در اقتصاد برسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید