Iranian Agriculture News Agency

ماکنعلی خبر داد:

تدوین برنامه‌ راهبردی بهداشت دام و امداد در مسیر کوچ عشایر

رئیس سازمان دامپزشکی کشور و رئیس کمیته ملی راهبردی تولید و بهداشت دام کشور از تدوین برنامه‌ای راهبردی برای عشایر در 3 محور بهداشت دام در مناطق قشلاقی و ییلاقی (زمستان گذر و تابستان گذر) و امداد در مسیر کوچ خبر داد.

تدوین برنامه‌ راهبردی بهداشت دام و امداد در مسیر کوچ عشایر

به گزارش ایانا به نقل از سازمان دامپزشکی، علی‌صفر ماکنعلی رئیس سازمان دامپزشکی کشور و رئیس کمیته ملی راهبردی تولید و بهداشت دام کشور امروز پنج‌شنبه در جمع عشایر منطقه یعقوب حصاری و عشایر استان های مرکزی، قم و قزوین اظهار کرد: در کمیته ملی راهبردی تولید و بهداشت دام کشور توجه ویژه به عشایر کشور خواهد شد.

ماکنعلی با اشاره به تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر حمایت واقعی از عشایر کشور بیان کرد: در کمیته ملی راهبردی نسبت به تدوین برنامه در 3 محور بهداشت دام در مناطق قشلاقی و ییلاقی (زمستان گذر و تابستان گذر) و امداد در مسیر کوچ اقدام خواهد شد.

وی با یادآوری فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه عشایر ذخایر انقلاب هستند، افزود: با تأمین نهاده‌های دامی و ارائه خدمات و با همکاری خود عشایر می‌توان فرصت های مناسبی برای بازار داخلی و صادرات تولیدات عشایر فراهم کرد.

وی با بیان اینکه تشکل های صنفی و بخش خصوصی نباید به دید درآمدزایی به عشایر نگاه کنند، از توسعه خدمات و حمایت همه جانبه بخش دولتی از عشایر خبر داد.

ماکنعلی در این دیدار به استفاده از ظرفیت‌های عشایر برای اجرای برنامه‌های آموزشی در حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری‌های دامی اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ها با همکاری سازمان تحقیقات، تحقیقات و ترویج کشاورزی اجرا خواهد شد.

در این دیدار که با برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با حضور عشایر و مسئولین محلی همراه بود، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران، دکتر فدایی فرماندار شهرستان زرندیه و تعدادی از مدیران سازمان دامپزشکی و سازمان امور عشایر نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید