Iranian Agriculture News Agency

معروفان در گفتگو با ایانا مطرح کرد:

کشتی‌های نها‌ده‌های دامی در انتظار تخصیص ارز

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: ما بیش از یک میلیون تن ذرت خریداری کرده ایم که دو کشتی آن با 10هزار تن ذرت از شمال و یک کشتی با 60 هزار تن از جنوب رسیده است و جمعا ۷۰ هزار تن ذرت در بنادر داریم اما با تخصیص نیافتن ارز نمی‌توانیم بار کشتی‌ها را ترخیص کنیم.

کشتی‌های نها‌ده‌های دامی در انتظار تخصیص ارز

حسن عباسی معروفان مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا، اظهار کرد: بخش خصوصی ۴ ماه و ۴ روز است که به خاطر عدم تخصیص ارز، نتوانسته ذرت وارداتی خود را که در بنادر و در کشتی ها مانده، ترخیص کند.

وی افزود: ۲ میلیون تن کالا در بنادر وجود دارد که باید به تدریج روانه بازار می شد اما به خاطر عدم تخصیص ارز هنوز ترخیص نشده است و جور آن را پشتیبانی امور دام می کشد.

معروفان ادامه داد: ما در حد توان ذرت وارد بازار کردیم اما تا یک میزان اجازه استفاده از ذخایر استراتژیک را داریم و تاکنون هم بیش از تکلیف و خارج از عرف، ذرت را روانه‌ بازار کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به ادعای برخی از تولیدکنندگان در رابطه با استفاده از پودر گوشت به جای نهاده‌های دامی، خاطرنشان کرد: پودر گوشت هم معمولاً جزئی از جیره غذایی طیور بوده و غذای طیور به صورت ۶۰ درصد ذرت، ۲۰ تا ۳۰ درصد سویا و حدود ۱۰ درصد هم پودر گوشت است و معمولاً این پودر اضافه می‌شود که ایرادی هم در آن وجود ندارد و این موضوع ربطی به بود و نبود نهاده‌ها ندارد.

وی افزود: ما می دانیم که مرغداران همچنان در تامین نهاده مشکل دارند و لازم است دولت و بانک مرکزی ارز مورد نیاز بخش خصوصی را تامین کنند.

معروفان تأکید کرد: مشکلی در تأمین سویا و جو وجود ندارد و تنها در تامین ذرت دچار مشکل شده ایم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در رابطه با ذرت خریداری شده توسط این شرکت گفت: ما هم ذرت خریداری کرده‌ایم و در بنادر آماده است اما ارز مورد نیاز به ما هم اختصاص داده نشده است. 

وی افزود: در حال حاضر سه کشتی متعلق به پشتیبانی امور دام به بندر رسیده و باقی محموله ها هم در حال ارسال است.

معروفان خاطرنشان کرد: ما بیش از یک میلیون تن ذرت خریداری کرده ایم که دو کشتی آن با 10هزار تن ذرت از شمال و یک کشتی با 60 هزار تن از جنوب رسیده است و جمعا ۷۰ هزار تن ذرت در بنادر داریم اما با وجود تخصیص نیافتن ارز نمی‌توانیم بار کشتی‌ها را ترخیص کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید