Iranian Agriculture News Agency

برومندفر مطرح کرد:

اتخاذ سیاست‌های ترویجی در طرح ملی ارتقاء کیفیت بهداشتی تخم مرغ

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور گفت: آموزش، اطلاع رسانی و سیاست‌های ترویجی از محورهای اصلی این برنامه ملی است.

اتخاذ سیاست‌های ترویجی در طرح ملی ارتقاء کیفیت بهداشتی تخم مرغ

به گزارش خبرنگار ایانا، سامد برومندفر مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور در مراسم رونمایی از سند برنامه ملی ارتقاء کیفیت بهداشتی و تضمین سلامت تخم مرغ که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، اظهار کرد: تخم مرغ و تخم ماکیان از ارزش غذایی ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی افزود: ما در مزارع پرورش طیور به دنبال عملیات بهینه پرورش هستیم و در مقوله بسته بندی، رعایت ضوابط بهداشتی، شناسنامه دار کردن تخم مرغ عرضه شده و گرید بندی را در نظر گرفته‌ایم.

برومندفر تصریح کرد: آموزش، اطلاع رسانی و سیاست‌های ترویجی از محورهای اصلی این برنامه  ملی است.

وی افزود: فاز دوم این طرح از اردیبهشت ماه شروع می‌شود که در این فاز، آماده سازی واحدهای پرورشی و  رتبه بندی مراکز بسته بندی تخم ماکیان را شروع خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: فاز سوم هم اول تیرماه شروع می‌شود که در این فاز خطوط حمل و نقل تخم ماکیان به تجهیزات سرماساز مجهز خواهد شد.

در ادامه این مراسم، دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران اظهار کرد: بسته بندی مانع ورود آلودگی به تخم‌مرغ خواهد شد.

فرزاد طلاکش افزود: از نکات اقتصادی این طرح می‌توان به کاهش مصرف کارتن در مرغداری‌ها، ثبات نسبی قیمت مصرف کننده، کاهش وابستگی کشور به تولید کارتن، حفظ حقوق مصرف کننده اشاره کرد.

طلاکش خاطرنشان کرد: ۹۸۰ هزارتن تخم مرغ صنعتی تا پایان سال تولید خواهد شد و ۱۰۵ هزار تن تخم ماکیان نیز در روستاها تولید شده است که با این طرح نظارت و کنترل بر تخم ماکیان افزایش خواهد یافت.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید