Iranian Agriculture News Agency

خون‌میرزایی خبر داد:

تداوم ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری در سال 2020

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری برای بازسازی ذخایر در سال 2020 تداوم خواهد داشت.

تداوم ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری در سال 2020

به گزارش خبرنگار ایانا، نبی الله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران در حاشیه اختتامیه سومین اجلاس کمیسیون حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر و مدیریت ذخایر مشترک منابع آن در جمع خبرنگاران از تداوم ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری برای سال 202 خبر داد و گفت: پروتکل این اجلاس به امضای 5 کشور حاضر از جمله آذربایجان،قزاقستان،ترکمنستان، روسیه و ایران رسید.

وی افزود: صید ماهیان خاویاری فقط برای موارد بازسازی ذخایر و کارهای تحقیقاتی مجاز خواهد بود.

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه تداوم کارگروه آبزی پروری نیز مورد توافق کشورها قرار گرفته است، افزود: این کارگروه به مباحث علمی بین کشورها می‍ پردازد و کار علمی مشترک را برای اجلاس های بعدی تنظیم خواهد کرد.

رئیس سازمان شیلات کشور با بیان اینکه پنج کشور برای بررسی پیش‌نویس پروتکل مبارزه با صید غیرمجاز را برای جلسه کارشناسی آینده در عشق آباد ترکمنستان نیز توافق کردند، افزود: با توجه به اینکه مصوبات  کلی کمیسیون‌ها باید مورد توافق پنج کشور باشد و تلاش خواهد شد تا دیدگاه های علمی مشترکی نسبت به یکدیگر پیدا کنند.

خون میرزایی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به وضعیت نگران کننده ماهیان خاویاری در دریای خزر تصریح کرد: در حال حاضر چون صید تجاری ممنوع است وضعیت ذخایر در حاشیه پنج کشور یکسان نیست و کشورها در حال بررسی ذخایر و بازسازی هستند.

وی افزود: همچنین جدول تنظیمی تعهدات و سهمیه های کشورها برای بازسازی، مجدد مورد به‌روزرسانی قرار گرفته و برنامه سال۲۰۲۰مشخص شده است.

وی گفت: برنامه صید کیلکا ماهی در دریای خزر به تصویب رسیده و همچنان سهم تجاری ایران محفوظ است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید