Iranian Agriculture News Agency

عصر امروز در تهران؛

سومین اجلاس حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده آبی دریایی خزر پایان یافت

سومین اجلاس کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده آبی دریایی خزر و مدیریت ذخایر مشترک منابع آن در تهران پایان یافت.

سومین اجلاس حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده آبی دریایی خزر پایان یافت

سومین اجلاس کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده آبی دریایی خزر و مدیریت ذخایر مشترک منابع آن که در تهران پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایانا، سومین اجلاس کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده آبی دریایی خزر و مدیریت ذخایر مشترک منابع آن که با حضور 5 کشورهای ایران، روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان از تاریخ 2 تا 4 دی ماه سال جاری در سازمان شیلات ایران برگزار شده بود، عصر امروز به کار خود پایان داد.

نبی‌الله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران در مراسم پایانی این اجلاس با بیان اینکه امیدوارم این همکاری ادامه یابد، گفت: امید می ‌رود مصوبات پروتکل و توافقات در سال 2020 همه کشورها اجرایی شود.

میهمان آخوندف سرپرست اداره حفاظت و رشد منابع زنده حوضه های آبی  وزارت  محیط زیست و منابع طبیعی جمهوری آذربایجان نیز در این مراسم گفت: با پایان اجلاس، فعالیت کشورها اتمام نمی یابد و حضور کشورهای حاشیه دریای خزر در این اجلاس نشان می‌دهد که کشورهای حاضر در اجلاس می‌توانند مشکلات خود را با یکدیگر حل کنند.

ناریمان ژوینسوف معاون رئیس کمیته جنگلداری و حیات وحش وزارت محیط زیست، زمین شناسی و منابع طبیعی جمهوری قزاقستان نیز در مراسم اختتامیه سومین اجلاس کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده آبی دریایی خزر، گفت: در کنار یکدیگر می توانیم از منابع زنده آبی دریای خزر حفاظت کنیم.

همچنین در این مراسم، واسیلی ساکالف معاون رئیس آژانس فدرال ماهیگیری فدراسیون روسیه با تاکید بر اینکه هدف مشترک ، کشورهای حاضر در اجلاس را متحد کرده است، افزود: کشورهای حاشیه‌ی دریای خزر می توانند با تصمیمات درست جهت رفع مشکلات این منطقه گام بردارند.

وی افزود: اعتقاد داریم که می توانیم  به کمک یکدیگر، نسل ماهیان خاویاری دریای خزر را زنده نگاه داریم و در سال‌های آینده از آن استفاده کنیم.

مرات آتاجانف مدیر موسسه دریای خزر نیز در این مراسم با بیان اینکه تلاش سه روزه کشورهای حاشیه‌ی دریای خزر در نهایت منجر به امضای پروتکل 2020 شده است، ادامه داد: همراهی این کشورها با یکدیگر صلح و امنیت در این منطقه را نشان می دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید