Iranian Agriculture News Agency

خون‌میرزایی خبر داد:

آغاز به کار سومین اجلاس کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبی دریای خزر در تهران

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: اجلاس کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبی دریای خزر از امروز به مدت سه روز به میزبانی سازمان شیلات ایران آغاز به کار کرد.

آغاز به کار  سومین اجلاس کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبی دریای خزر در تهران

به گزارش خبرنگار ایانا، نبی الله خون‌میرزایی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، در حاشیه سومین اجلاس کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر و مدیریت ذخایر مشترک در گفتگو با خبرنگار ایانا، اظهار کرد: این اجلاس از امروز به مدت سه روز به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و با حضور کشورهای جمهوری آذربایجان، فدراسیون روسیه، جمهوری قزاقستان و ترکمنستان در سازمان شیلات ایران آغاز به کار کرد.

وی افزود: در این اجلاس تخصصی، دستورکارهای مربوطه در چارچوب موافقت نامه سال 1393میان کشورهای حاشیه دریای خزر، پرداخته خواهد شد و در پایان این اجلاس، توافقات میان کشورها به امضا خواهد رسید.

رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: هدف از این اجلاس این است که در چارچوب موافقت‌نامه اولیه، ما یک پروتکل توافقی را برای دستور کار سال 2020 امضا خواهیم کرد.

خون‌میرزایی با اشاره به اهمیت موضوع حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری خاطرنشان کرد:  این اجلاس تنها بر روی موضوعات مرتبط با دریای خزر تمرکز دارد و تمام منابع آبی این دریا را در نظر خواهد گرفت اما با ارزش ترین منبع این دریا ماهیان خاویاری هستند که موضوع مهم اجلاس محسوب می‌شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید