Iranian Agriculture News Agency

رفیعی پور:

تولید بذور واکسن‌های دامی در کشور باید بومی‌سازی شود

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بر لزوم بومی‌سازی تولید بذور واکسن‌های دامی در کشور تاکید کرد.

تولید بذور واکسن‌های دامی در کشور باید بومی‌سازی شود

به گزارش خبرنگار ایانا، علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جلسه صبح امروز در سازمان دامپزشکی که با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان های تابعه برگزار شد، اظهار کرد: زیربخش دامپزشکی بر میزان تولید و کاهش بیماری ها و اشتغال تاثیر بالایی دارد.

رفیعی پور  تاکید کرد: در حوزه نمایندگی ولی فقیه نیازمند برخی از اقدامات هستیم تا به خواسته نظام جمهوری اسلامی برسیم که پیشنهاد اول من این است که دیدارهای مقامات استانی با نمایندگان ولی فقیه و ائمه جماعت استان ها، به صورت مناسبتی نباشد تا بتوانند مشکلات را رفع کرده و برای برون رفت از شرایط کنونی راه حلی بیابند.

وی افزود: ما در رفع برخی بیماری های مشترک انسان و دام نه درمان داریم و نه واکسن، بنابراین پیشنهاد دوم من این است که فرهنگ سازی و اطلاع رسانی را در پیش بگیریم که ما در این زمینه به کمک مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه نیاز داریم.

رفیعی پور با اشاره به اینکه وابستگی به صادرات نفتی، جبهه تولید را در کشور تضعیف کرده است، اذعان کرد: ما در تولید نهاده ها سه گروه داریم، یک گروه تولید داخل، یک گروه نیمی از آن در داخل تولید می شود و نیمی وارداتی است و گروه دیگر ۱۰۰ درصد وارداتی است.

وی، وابستگی در واردات بذر تولید واکسن را از اتکاء به درآمدهای نفتی خطرناک‌تر دانست و تصریح کرد: ما در سال یک میلیارد قطعه جوجه ریزی مرغ گوشتی داریم که وابسته به یک نوع واکسن وارداتی است و بدون آن تولید امکان‌پذیر نخواهد بود و باید بذر این واکسن در داخل تولید شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید