Iranian Agriculture News Agency

رضایی تاکید کرد:

ضرورت ایجاد و تکمیل زنجیره تولید برای رونق صنعت دام و طیور در کشور

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: ایجاد و تکمیل زنجیره تولید برای رونق صنعت…

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: ایجاد و تکمیل زنجیره تولید برای رونق صنعت دام و طیور ضروری است.

ضرورت ایجاد و تکمیل زنجیره تولید برای رونق صنعت دام و طیور در کشور

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، دکتر مرتضی رضائی در بازدید از یک زنجیره گاوداری شیری در شهرستان ملارد، تکمیل زنجیره تولید را برای رونق صنعت دام و طیور ضروری دانست و گفت: زنجیره‌ها باعث مدیریت یکپارچه از مزرعه تا سفره، ایجاد ارزش افزوده، رونق تولید و ثبات بازار می شوند.

وی با بیان این که زنجیره‌ها در صنعت گوشت مرغ راه اندازی شده است، اظهار کرد: لازم است زنجیره های تولید در صنعت لبنیات تقویت شوند.

رضایی با اشاره به ویژگی های گاوداری شیری مورد بازدید در شهرستان ملارد، گفت: این گاوداری 8 هزار راسی از بزرگترین واحدهای دامداری استان تهران و دارای نژادهای پربازده شیری بوده و زنجیره تولید آن از مرحله تامین خوراک دام تا شبکه توزیع مویرگی در قالب یک برند معتبر، تکمیل شده و فعال است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که زنجیره تولید فقط متکی به خودمالکیتی نیست، تصریح کرد: زنجیره تولید می تواند در حلقه های مختلف (کارخانه خوراک دام، واحد پرورش دام، واحد تولیدات لبنی و شرکت های پخش) با قراردادهای رسمی و پایدار ایجاد شود به طوری که سود طرفین را در بر می گیرد.

رضایی بر لزوم نقش آفرینی تشکل ها در ایجاد و تقویت زنجیره های تولید در صنعت دام و طیور کشور از مرحله تامین خوراک تا تولید و بازاررسانی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر 13 زنجیره تولید شیر به ظرفیت ۲۷۰ هزارتن در کشور وجود دارد و تا سال ۱۴۰۰ تعداد زنجیره های تولید شیر به ۲۰ زنجیره با ظرفیت ۳۵۰ هزار تن خواهد رسید.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی میزان تولید شیرخام در سال جاری را نزدیک به 11 میلیون تن پیش بینی کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید