Iranian Agriculture News Agency

رضاییان زاده پیش بینی کرد:

تامین کمبود 70 درصدی واکسن‌های طیور تا دو سال آینده

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: اظهار امیدواری کرد تا دو سال آتی بتوانیم کمبود 70درصدی واکسن‌های طیور کشور را تأمین کنیم.

تامین کمبود 70 درصدی واکسن‌های طیور  تا دو سال آینده

قاسم رضاییان زاده معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در نشست خبری صبح امروز بابیان اینکه پس از تحریم‌ها در تأمین واکسن در دو سال اخیر مشکلی نداشته‌ایم، گفت: تولیدات گوشت طیور، دام و آبزیان نشان می‌دهد که کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: برای تأمین مواد اولیه کارخانه‌های دارویی، مواد اولیه خوراک دام، طیور و آبزیان وارد کشور شده که به سبب آن کارخانه‌های داروسازی در حال فعالیت هستند.

رضاییان‌زاده با اشاره به این که یکی از ابزار اصلی کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، واکسن‌های این بیماری است، تصریح کرد:  واکسن بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از خارج از کشور وارد شده و در حال حاضر، کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور، ادامه داد:  واکسن بیماری تب برفکی نیز تامین شده و در حال حاضر هیچ کمبودی از نظر این واکسن وجود ندارد.

وی با بیان این که در کنار واردات ، توسعه صنعت واکسن‌سازی در کشور را شاهد هستیم، گفت:  با راه اندازی خط تولید واکسن PPR در کشور، سال گذشته و امسال تقریباً تمام نیاز کشور به این نوع واکسن، تأمین شده است.

وی با اشاره به توسعه تولید واکسن تب برفکی در کشور، افزود: تولید داروهای گیاهی نیز  در کشور توسعه‌یافته و تولید بذر واکسن جزو مواردی بوده که برای اولین بار در ایران انجام‌شده است.

رضاییان زاده از صدور موافقت اصولی 3تا 5 خط واکسن طیور در کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا دو سال آتی بتوانیم کمبود 70درصدی واکسن‌های طیور کشور را تأمین کنیم.

وی در پایان گفت: با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و بررسی‌های آماری و شرایط تحریم، باید با برنامه‌ریزی لازم درزمینهٔ تولید گام برداریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید