Iranian Agriculture News Agency

رفیعی پور:

ایران عاری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سازمان بهداشت جهانی ایران را از لیست کشورهای دارای آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خارج کرده است.

ایران عاری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است

به گزارش خبرنگار ایانا، علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در افتتاحیه سومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنعت پروتئین حلال (میتکس) با اعلام این خبر گفت: تاکنون توانسته ایم 99 درصد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور را کنترل کنیم و شاهد تلفات سال 96 نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه طی ماه‌های گذشته تنها تعداد محدودی از کانون‌های روستایی و حیات وحش دارای آنفلوآنزای فوق‌ حاد پرندگان بوده‌اند و این بیماری کنترل شده است، افزود: سویه‌ای که در سال جاری به صورت محدود مشاهده شده همان سویه H5N8 است که در سال‌های گذشته نیز وجود داشته و در سال جاری کنترل شده است.

رفیعی‌پور ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی نیز ایران را از لیست کشورهای دارای آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خارج کرده است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در گام دوم انقلاب بتوانیم 10 درصد کسری تولید گوشت قرمز را در کشور جبران کنیم، تصریح کرد: مواد اولیه پروتئینی در کشورمان توسط تولیدات داخل و 10 درصد آن از طریق واردات تامین و از این محصولات، فرآورده های غذایی مختلفی تولید می‌شود.

رفیعی پور با بیان اینکه در شرایط تحریم توانمندی‌های کشور در حوزه امنیت غذایی از ثبات مناسبی برخوردار بوده و سرمایه‌گذاری‌های مناسبی انجام شده است، اذعان اشت: در حوزه تولیدات غذایی از دانش و تکنولوژی لازم برخورداریم که بخش زیادی از آن بومی است.

رئیس سازمان دامپزشکی در پایان گفت: ایران در حال حاضر رتبه 4 تولید عسل، رتبه 8 تولید مرغ، رتبه 9 تولید تخم‌مرغ، رتبه 11 تولید شیر خام و رتبه 2 تولید شترمرغ و رتبه یک تولید ماهی قزل‌آلا را در میان کشورهای تولیدکننده محصولات پروتئینی در دنیا دارا است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید