Iranian Agriculture News Agency

سروی:

بیست و پنجمین کنگره بین المللی نوغانداری در ژاپن برگزار می‌شود

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور از برگزاری بیست و پنجمین کنگره بین المللی نوغانداری از28 آبان در ژاپن با موضوع ابریشم فراتر از منسوجات خبر داد.

 بیست و پنجمین کنگره بین المللی نوغانداری در ژاپن برگزار می‌شود

عدیل سروی  رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا، از برگزاری بیست و پنجمین کنگره بین المللی نوغانداری از28 آبان در ژاپن با موضوع ابریشم فراتر از منسوجات خبر داد و گفت: این کنگره شامل بخش های متنوع از جمله درخت توت-کرم ابریشم-بخش اقتصادی، تکنولوژی بعد از تولید پیله و کاربرد جدید ابریشم کشی است.

وی با تاکید براینکه ایران رئیس بخش اقتصادی کنگره است، تصریح کرد: کشورمان نیز برای تبیین اقدامات انجام شده و استفاده از تجربیات ارزشمند دیگر کشورها در این کنگره شرکت می کند.

سروی با اشاره به اینکه در حاشیه کنگره، جلسه کمیته اجرائی کمیسیون مرکز بین المللی توسعه نوغانداریISC تشکیل خواهد شد، افزود: دیدار با اندیشمندان این حرفه از دیگر برنامه های مرکز توسعه نوغانداری کشور است.

گفتنی است ISC  یک سازمان بین المللی ثبت شده در سازمان ملل متحد است که در زمینه توسعه صنعت نوغانداری و ابریشم در سراسر جهان مشغول فعالیت است و در حال حاضر ۲۰ عضو اصلی و ۳۵ عضو وابسته دارد و ایران یکی از اعضای شورای مدیریتی آن است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید