Iranian Agriculture News Agency

فتحی در گفتگو با ایانا اعلام کرد:

برآورد خسارت 30 میلیارد تومانی زلزله به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

اسکان موقت دام‌های باقی مانده از زلزله در چادر و روستاهای همجوار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: میزان خسارات وارد شده در بخش کشاورزی تا کنون حدود 30 میلیارد تومان برآورد شده است.

برآورد خسارت 30 میلیارد تومانی زلزله به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

اکبر فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با آخرین برآورد خسارات زلزله به بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: تا این لحظه بیشترین خسارت بخش کشاورزی در بخش دام بوده و سایر بخش‌ها خسارت بالایی نداشته‌اند.

وی افزود: بیشترین خسارت زلزله در دو شهرستان میانه و سراب اتفاق افتاده که حدود 60 روستا را در بر می گیرد و تا به حال بالغ بر هزار رأس دام سبک و حدود 400 رأس دام سنگین تلفات داشته ایم.

فتحی با اشاره به خسارات وارده به اماکن دامی اذعان کرد: حدود 400 واحد از اماکن دامی هم خسارت بالایی داشته و بیشتر واحدها تخریب 100 درصدی داشته است و از آنجایی که ما فصل سرما را در پیش داریم دغدغه دامداران ساماندهی دام‌ها برای حفاظت از خطر سرمازدگی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی افزود: در حال حاضر تامین اسکان موقت برای دام ها و تسریع در بازسازی استبل‌ها و واحدهای دامداری برای ما حائز اهمیت است تا تلفات دام ها بیشتر نشود که در این زمینه چادرهای اسکان موقت و اماکن دامی فاقد دام در روستاهای همجوار را به این منظور اختصاص داده‌ایم.

وی در رابطه با خسارت به بخش‌های غیر دامی تصریح کرد: به برخی واحدهای مرغداری، تراکتور‌ها، برخی باغات و مزارع و برخی حوضچه‌های پرورش ماهی هم خسارات اندکی وارد شده اما میزان آن بالا نیست و تا آخرهفته برآوردها از میزان خسارت کل بخش‌ها کامل خواهد شد.

فتحی با اشاره به مبلغ برآورد شده خسارات گفت: میزان خسارات وارد شده در بخش کشاورزی تا کنون حدود 30 میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در رابطه با خسارات وارده به سردخانه‌های نگهداری سیب استان عنوان کرد: سردخانه‌ها کمی خسارت دیده و لرزش سردخانه ها منجر به از بین رفتن سیب‌ها شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید