Iranian Agriculture News Agency

نمکی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

تدوین طرح ضربتی کاهش تلفات بیماری‌های مشترک انسان و دام

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: یکی از موارد همکاری ما با دامپزشکی در زمینه بیماری های مشترک بین انسان و دام مانند تب مالت، سالک، هاری و سیاه زخم است که در آینده نزدیک شاهد کاهش چشم‌گیر این بیماری‌ها با طرح ضربتی که تدوین کرده‌ایم، خواهیم بود.

تدوین طرح ضربتی کاهش تلفات بیماری‌های مشترک انسان و دام

به گزارش خبرنگار ایانا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در حاشیه مراسم یزرگداشت روز ملی دامپزشکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در وزارت بهداشت در چند زمینه با همکارانمان در سازمان دامپزشکی مشغول به کار هستیم که یکی از موارد در زمینه بیماری های مشترک بین انسان و دام مانند تب مالت، سالک، هاری و سیاه زخم است که در آینده نزدیک شاهد کاهش چشم‌گیر این بیماری‌ها با طرح ضربتی که تدوین کرده‌ایم، خواهیم بود.

وی افزود: در زمینه زنجیره غذا به عنوان یکی از اصلی‌ترین مواردی که در نظام سلامت به آن محتاج هستیم با کمک همکاران دامپزشک، و با شعار از مزرعه تا سفره در زمینه کیفیت مواد پروتئینی، مواد غذایی، باقیمانده سموم و به خصوص داروها در بدن دام و طیور با هم همکاری می کنیم.

نمکی ادامه داد: همچنین در رابطه با دام‌های آلوده‌ای که ممکن است از مرزها به صورت قاچاق وارد کشور شود با کمک نیروهای مرزبانی و انتظامی برنامه‌ای را تدوین کرده‌ایم تا از ورود این دام ها به کشور جلوگیری کنند و یا در صورت ورود، نظارت بهداشتی سختگیرانه‌ای را بر روی آن اعمال کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام خبر ریشه‌کنی سرخک در کشور ابراز امیدواری کرد: به زودی ریشه کنی بیماری مالاریا در ایران هم توسط سازمان جهانی بهداشت تایید می‌شود. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید