Iranian Agriculture News Agency

کلانتری تاکید کرد:

لزوم تقویت ارتباطات بین‌المللی و به‌روزرسانی دست‌آوردهای دامپزشکی

رئیس سازمان محیط زیست کشور بر ضرورت تقویت ارتباطات بین‌المللی و به‌روزرسانی دانش و دست‌آوردهای دامپزشکی تاکید کرد.

لزوم تقویت ارتباطات بین‌المللی و به‌روزرسانی دست‌آوردهای دامپزشکی

به گزارش خبرنگار ایانا، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در همایش روز ملی دامپزشکی ضمن تبریک این روز اطهار کرد: دامپزشکی تشکیلات مهمی است و ضامن بهداشت سلامت جامعه محسوب می شود.

وی افزود: اگر با این طرز فکر به مسئله نگاه کنیم که همه چیز عالی است با وجود تغییراتی که در اقلیم وجود دارد دچار مشکل خواهیم شد، دامپزشکان باید برای بالا بردن دانش علمی بسیج شوند و به دستاوردهای فعلی اکتفا نکنند.

کلانتری با اشاره به اهمیت تبادل دانش با کشورهای دیگر تصریح کرد: فعالیت‌های بین‌المللی باید در دانشکده های دامپزشکی ایجاد شود و این تفکر که همه چیز را می دانیم باعث شکست بزرگ خواهد شد.

وی افزود: تقاضا داریم در ارتباط با دنیای دامپزشکی جهان فعالیت داشته باشید.

رئیس سازمان محیط زیست کشور عنوان کرد: دامپزشکی در محیط زیست باید حضور پررنگ تری داشته باشد. شما امنیت دامی کشور را در اختیار دارید و مسئول تمام دام های اهلی و وحشی و بیماری های مشترک بین انسان و دام هستید.

وی گفت: زمانی می توانید به این سیاست گذاری متمرکز برسید که دانش را به روز کنید که برای اجرای آن باید ارتباط بین المللی خود را تقویت کنید.

کلانتری تاکید کرد: دامپزشکی باید و تمام قدرت سیاست گذاری و توان علمی خود را متمرکز کند، دانشکده های دامپزشکی در پرورش جوانان دامپزشک و تحقیقات دامپزشکی باید فعالتر شوند، ما در تحقیقات دامپزشکی از بسیاری از کشورها و سازمان های داخلی عقب تر هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید