Iranian Agriculture News Agency

منصوری خبر داد:

اجرای فاز دوم شهرک شیلاتی پرورش میگوی گمیشان در سطح ۶۳۷۱ هکتار

فاز دوم شهرک شیلاتی پرورش میگوی گمیشان استان گلستان در سطح ۶ هزار و ۳۷۱ هکتار اجرایی می‌شود.

اجرای فاز دوم شهرک شیلاتی پرورش میگوی گمیشان در سطح ۶۳۷۱ هکتار

به گزارش ایانا، مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی در جلسه بررسی سازوکار اجرای فاز دوم شهرک شیلاتی گمیشان، به تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اهمیت توسعه صنعت پرورش میگو در قالب شهرک‌های شیلاتی اشاره کرد و گفت: توسعه پرورش میگو در منطقه گمیشان ضمن افزایش درآمد ارزی کشور به افزایش اشتغال و رونق تولید و بالاخص احیای ظرفیت‌های موجود منطقه کمک خواهد کرد.

مهندس علی‌اشرف منصوری علاوه بر پرداختن به مسائل و مشکلات پیش روی اجرای این طرح، بر الزام رعایت مسائل بهداشتی به منظور کنترل بیماری‌های مربوط به پرورش میگو، مدیریت ریسک، تامین آب و غذای سالم، زهکشی مناسب و نیز کنترل مسائل فنی در طراحی پروژه تاکید کرد.

در این نشست، رئیس سازمان شیلات ایران، تغییرات اقلیمی و افزایش دما را از علل وقوع و شدت بیماری‌ها در مزارع منطقه برشمرد و به تشریح لزوم اعمال تدابیر لازم در جهت افزایش بهره‌وری و بهینه کردن طراحی‌های انجام شده پرداخت.

دکتر نبی‌اله خون‌میرزایی از تشکیل کارگروه و برگزاری جلسات مستمر با حضور کارشناسان معاونت فنی و اجرایی سازمان شیلات و شرکت شهرک‌های کشاورزی جهت هم‌اندیشی و هم‌افزایی در ارتباط با شهرک‌های شیلاتی خبر داد.

در این جلسه، استاندار گلستان با تشریح وضعیت موجود و اشاره به برخی مشکلات ایجاد شده در فاز اول این شهرک، با استقبال از اجرای طرح، خواستار بررسی جامع و بازنگری مطالعات فاز دوم به منظور جلوگیری از تکرار مشکلات ایجاد شده در فاز اول شد.

حق‌شناس در ادامه کمک اعتباری وزارت جهاد کشاورزی در جهت کاهش هزینه‌های تولید را مورد تأکید قرار داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید