Iranian Agriculture News Agency

ترکاشوند در گفتگو با ایانا اعلام کرد:

تولید بیش از 1 میلیون تن تخم مرغ در سال جاری

لزوم صادرات مازاد تخم مرغ به کشورهای هدف

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن گفت: در سال جاری با افزایش 100 هزار تنی تولید تخم مرغ به تولید بیش از یک میلیون تن تا پایان سال خواهیم رسید.

تولید بیش از 1 میلیون تن تخم مرغ در سال جاری

رضا ترکاشوند مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با حمایت پشتیبانی امور دام از صنعت تولید تخم مرغ اظهار کرد: ما از پشتیبانی امور دام درخواست داریم تا رسیدن قیمت تخم مرغ به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار، حمایت خود را از این صنعت ادامه دهد تا ما بتوانیم مرغ تخم گذار را از حاشیه زیان خارج کنیم.

وی افزود: ما باید تولید را مدیریت کنیم و محدودیت‌های دولت را هم در نظر بگیریم تا در خرید از تولیدکنندگان دچار مشکل نشود.

ترکاشوند با تاکید بر مدیریت بازارهای صادراتی خاطرنشان کرد: باید به دنبال راهکار برای حل مشکلات صادرات تخم مرغ باشیم و از دولت بخواهیم برای حل این مشکل مشوق‌های صادراتی را در نظر بگیرد تا مازاد تولید این محصول از کشور خارج شود.

وی افزود: سازمان توسعه و تجارت و وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به رایزن‌هایی که در کشورهای هدف دارند، باید کمک کنند تا موانع صادراتی محصولات به خصوص تخم مرغ رفع شود تا بتوانیم هر چه سریع‌تر با کشورهای هدف وارد مذاکره شویم و تفاهم‌نامه‌هایی با هم داشته باشیم تا بتوانیم مجددا بازارهای صادراتی را احیا کنیم.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با اشاره به افزایش تولید تخم مرغ در سال جاری تصریح کرد: میزان تولید نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 100 هزار تن بیشتر شده است. ما امسال بیش از یک میلیون تن تولید تخم مرغ خواهیم داشت در حالی که سال گذشته حدود 900 هزار تن بود.

وی افزود: این مازاد تولید عمدتا برای صادرات پیش‌بینی شده است اما اگر با بازار صادراتی به توافق نرسیم فشار آن بر بازار داخلی خواهد آمد و تولیدکننده متضرر می شود.

ترکاشوند تاکید کرد: تولید سرمایه ملی است و ارزش این را دارد که با مشوق‌ها مانع از تعطیلی آن شوند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در رابطه با تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز مرغ تخم گذار عنوان کرد: در تامین نهاده‌هایی مانند کنجاله سویا و ذرت مشکلی نداریم و شرکت پشتیبانی امور دام در این خصوص کمک بسیاری به صنعت مرغ تخم گذار کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید