Iranian Agriculture News Agency

رفیعی پور اعلام کرد:

تولید 97 درصد داروهای دامی در داخل کشور

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: 97درصد داروهای دامی در داخل کشور، تولید می شود.

تولید 97 درصد داروهای دامی در داخل کشور

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رییس سازمان دامپزشکی کشور امروز در نشست خبری در بجنورد با تولید 97درصد داروهای دامی در داخل کشور بیان اینکه 97درصد داروهای دامپزشکی در داخل کشور، تولید می شود گفت: امیدواریم در تولید سه درصد دیگر داروها نیز با مشارکت سرمایه گذاران، به خودکفایی برسیم؛ کما اینکه شرکت های دانش بنیانی هم در این عرصه وارد شده اند.

علیرضا رفیعی پور با اعلام خدمت رسانی 38هزار نیرو در رشته های مختلف دامپزشکی در کشور گفت: تب مالت در راس بیماری های مشترک انسان و دام است و با مشارکت مردم می توان این بیماری را که از نظر اقتصادی و جمعیتی بیشترین خسارت را وارد می کند، کنترل کرد.

وی گفت: پارسال 50 درصد در جمعیت انسانی در بخش تب مالت، کاهش داشتیم.

دبیرکل بهداشت جهانی آسیا با اشاره به اینکه 66 کشتارگاه کشور تا مهرماه امسال، تمام اتوماتیک می‌شود افزود: در نظر داریم 260 کشتارگاه کشور به خط 2 برسد و تمام اتوماتیک شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: پارسال در حوزه بیماری‌ های مشترک بین انسان و دام، 38 تا 75 درصد کاهش داشته ایم و حتی در حوزه بهداشت طیور 97 درصد و بیماری‌های ابریشم 100درصد کنترل شد.

رفیعی پور گفت: اعتبارات سازمان دامپزشکی در پیشگیری بیماری دام به یک هزار میلیارد تومان رسید که 40 درصد آن استانی و 60 درصد آن ملی است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه کار اصلی دامپزشکی، ریشه کنی بیماری است افزود: گواهی ریشه کنی بیماری خطرناک طاعون گاوی را دریافت کردیم.

وی افزود: امسال در حوزه نگهداری بره‌های مولد و دام سبک، بین 20 تا 30 درصد رشد داشتیم و قصد داریم بره‌های مولد را به جمعیت دامی اضافه کنیم.

رفیعی پور به بیماری تب کریمه کنگو نیز اشاره کرد و گفت: تب کریمه کنگو (CCHF) یک بیماری رفتاری و انفرادی است و مبتلا نشدن به آن، به خود افراد بستگی دارد.

وی تاکید کرد: کنه و دام آلوده عامل انتقال این بیماری هستند و دوری افراد از تماس با کنه و دام آلوده و همچنین خودداری از کشتار غیر مجاز می‌تواند از بروز آن جلوگیری کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید