Iranian Agriculture News Agency

در دیدار همتایان دو کشور بررسی شد؛

راه های گسترش همکاری های دامپزشکی ایران و چین

روسای دامپزشکی ایران و چین در حاشیه اجلاس منطقه ای oie در شهر سندایی ژاپن با هم دیدار کردند.

راه های گسترش همکاری های دامپزشکی ایران و چین

به گزارش ایانا، در این دیدار دکتر علیرضا رفیعی پور گفت: بر خودم وظیفه می دانم از مهمان نوازی و پذیرایی دولت چین در سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی ایران و اینجانب به چین تشکر نمایم.

رئیس سازمان دامپزشکی ایران ادامه داد: این سفر برکات ریادی داشت که مهمترین آنها موافقت نهایی چین برای واردات محصولات آبزیان ایران بعد از دو سال پی گیری دفتر بین الملل سازمان بوده است.

دکتر رفیعی پور گفت: صدور مجوز واردات و ثبت شرکت های واجد شرایط ایرانی گام بزرگی در توسعه صادرات ایران و همکاری ها با دولت چین محسوب می شود.

رئیس سازمان دامپزشکی ایران افزود: مشابه این اقدام مثبت چین، در صدور مجوز واردات محصولات لبنی ایران به چین قابل تکرار می باشد که امید است دولت چین به این درخواست دامپزشکی ایران نیز پاسخ مثبت دهد.

وی گفت: کلیه پرسشنامه های مربوط به محصولات لبنی هم تکمیل و توسط دفتر بین الملل سازمان و نیز از طریق مجاری دیپلماتیک ارسال شده است.

وی با اشاره به سطح بالای بهداشتی تولید محصولات دامپزشکی ایران به صدور مجوز واردات محصولات لبنی ایران توسط مالزی اشاره کرد و کفت امروز محصولات لبنی ایران در بسیاری از کشورها بازار دارد و امیدواریم بزودی روانه بازار چین گردد.

رئیس دامپزشکی چین نیز در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن روابط ایران و چین، آمادگی خود را برای پیگیری موضوعات مورد اشاره اعلام و اظهار امیدواری کرد که صادرات ایران به چین توسعه یابد و دو کشور به توازن اقتصادی برسند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید