Iranian Agriculture News Agency

رضایی مطرح کرد:

اهمیت هویت گذاری و لزوم ایجاد ثبت احوال دام های کشور

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در انبارها سه و نیم میلیون تن نهاده دامی وجود دارد که این عدد ارزشمندی است. با وجود سخت تر شدن تحریم ها تامین با شرایط ایده آلی در حال انجام است.

اهمیت هویت گذاری و لزوم ایجاد ثبت احوال دام های کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در همایش هویت گذاری دام اظهار کرد: هویت گذاری دام مهمترین کار معاونت در این چند سال اخیر بوده که بسیار ارزشمند است و اهمیت بالایی دارد. در شان صنعت دام و طیور کشور نیست که اطلاعات دامی ما ضعیف باشد.

وی با تاکید بر لزوم تعیین هویت و ایجاد یک ثبت احوال برای دام های کشور گفت: آمار تعداد دام هنوز متغیر است و با هویت گذاری می توان آن را تعیین و به درستی سرشماری کرد و راحت‌تر می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد، این برنامه‌ریزی هم برای مردم و هم برای تولیدکنندگان سودمند است.

رضایی در ادامه در رابطه با واردات نهاده‌های دامی خاطرنشان کرد: وضع تولیدات امسال و سال گذشته علیرغم تمام تنگناها خوب بوده و نهاده‌های دامی به مرحله فوق اشباع رسیده است به همین دلیل ما به تمام استان ها نامه زده‌ایم که مرغداران و دامداران این نهاده‌ها را به انبارهای خود ببرند و نگهداری کنند. باید نهاده‌ها جذب شود در غیر این صورت وارد‌کننده متضرر می‌شود و با تأخیر نهاده جدید را وارد می کند.

وی افزود: در انبارها سه و نیم میلیون تن نهاده دامی وجود دارد که این عدد ارزشمندی است. با وجود سخت تر شدن تحریم ها تامین با شرایط ایده آلی در حال انجام است و دامداران را باید وارد عرصه کنیم.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم رسیدگی وزارت صنعت، معدن و تجارت به موضوع افزایش قیمت سبوس گندم  تاکید کرد و افزود: این افزایش قیمت بر قیمت تمام شده تمام محصولات دام و طیور تاثیرگذار خواهد بود و ما خواستار رسیدگی به این مسئله توسط وزارت صمت هستیم.

رضایی در رابطه با انتقال وظایف بازرگانی به وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: واردکنندگان برای ثبت سفارش باید به ستاد تنظیم بازار که تحت نظارت و سرپرستی وزارت صمت است، رجوع کنند تا ذرت و نهاده‌ها را در آنجا ثبت سفارش کنند. به صورت دقیق و روزانه باید بازار رصد شود.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: وظیفه ما به عنوان معاونت تولید این است که تولید به اندازه کافی وجود داشته باشد و باید حساسیت خود را بر بازار و قیمت داشته باشیم. اگر تولیدات تولید کننده کاهش پیدا کند یا قیمت شیر غیر اقتصادی شود، آن زمان همه نگاه‌ها به سمت جهاد کشاورزی بازمی‌گردد، تولیدکننده ضربه خواهد خورد و در ادامه آن مصرف‌کننده متضرر می‌شود و بازار دچار نوسان خواهد شد بنابراین ما باید وظایف خود را بی کم و کاست ادامه دهیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید