Iranian Agriculture News Agency

رفیعی پور:

مجوزهای دامپزشکی اینترنتی صادر می شود

​رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: طی دو سال گذشته فرآیند صدور مجوزها را به حداقل زمان رسانده ایم و هم اکنون مجوزها به صورت اینترنتی صادر می شود

مجوزهای دامپزشکی اینترنتی صادر می شود

به گزارش خبرنگار ایانا، علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در نشست خبری که در آستانه گرامیداشت هفته دولت صبح امروز در مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی دامپزشکی کشور برگزار شد، اظهار داشت: بیماری  آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که به بیماری قرن مشهور است در سال ٩٦ و ٩٧ مهار شد.

وی با بیان اینکه طغیان بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان H5N8 در یک قرن گذشته بی سابقه بوده است، افزود: این بیماری مهار شده است بنابراین بیماری نیوکاسل که ٦٠ سال است به بخش تولید آسیب می زند را نیز می توانیم مهار کنیم.

رفیعی پور یادآور شد: پس از توفیق در تهیه و اجرای برنامه های کنترلی موفق در مورد بیماری های تب برفکی و آنفلوآنزای پرندگان، امسال نیز مصمم به اجرای برنامه راهبردی ملی بیماری نیوکاسل و کنترل بیماری سالمونلا هستیم.

وی گفت : با وجود تحریم های سنگین بین المللی، این سازمان به دستاوردهای مستند و ملموسی در حوزه بین المللی در  یک و نیم سال اخیر دست یافته است.

رفیعی پور خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم، موضوع عدم وابستگی به واردات نهاد‌ه‌هایی مانند واکسن و تجهیزات و امکانات مورد نیاز صنعت دام و طیور کشور از اولویت های سازمان دامپزشکی است.

رفیعی پور با تاکید بر این که به عنوان سازمان دامپزشکی پشتیبان تولید هستیم، ادامه داد: طی دو سال گذشته فرآیند صدور مجوزها را به حداقل زمان رسانده ایم.

وی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی به عمل آمده با سایر دستگاه ها از موازی‌کاری در فعالیت‌های حوزه دامپزشکی جلوگیری به عمل آمده است و هم اکنون مجوزها به صورت اینترنتی صادر می شود.

رفیعی پور از تشکل های کشاورزی خواست به جای درخواست های امدادی به دنبال توانمندی و استفاده از ظرفیت های بالای خود بروند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه طرح آمایش سرزمین نیز برای مرغداری‌های کشور در دستور کار است، گفت: در برخی استان‌ها شاهد ترافیک بیش از اندازه مزارع مرغداری در یک استان هستیم که این امر باعث گسترش سریع بیماری و سرایت آن به سایر استان های دارای تولید کمتر می شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره صادرات محصولات دامی بیان داشت: برخی از کشورها به دلیل عدم وجود تفاهمنامه‌های بهداشتی به ما اجازه صادرات محصول نمی‌دادند و محصولات کشور ما، از طریق کشورهای واسط صادر می شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بن‌بست‌ها در حوزه محصولات صادراتی رفع شده است، گفت: امروز با کشورهای زیادی تفاهمنامه بهداشتی به امضا رسیده و کشورهای دیگر خود خواستار امضای تفاهم نامه با کشور ما هستند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید