Iranian Agriculture News Agency

با پیشرفت صنعت آبزی‌پروری انجام شد؛

افزایش ۵۰۰ هزار تنی تولید آبزیان در حوزه خلیج فارس

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: با حرکت رو به پیشرفت از سوی صید به صنعت آبزی‌پروری، تولید آبزیان از ۳۰ به ۵۰۰ هزار تن رسیده است.

افزایش ۵۰۰ هزار تنی تولید آبزیان در حوزه خلیج فارس
 

به گزارش ایانا به نقل از  روابط عمومی سازمان شیلات ایران، نبی‌اله خون میرزایی در بوشهر افزود: برنامه‌ریزی‌ها برای رسیدن به تولید ۸۰۰ هزار تن آبزیان است.

به گفته وی، برنامه توسعه صید و صیادی باید مبتنی بر برنامه‌پژوهشی باشد و به سمت پرورش میگو و ماهی در قفس حرکت کنیم.

این مسوول افزود: ۹ درصد صید آبزیان کشور متعلق به استان بوشهر است.

خون میرزایی در خصوص توسعه اسکله‌های بندرگاه و جفره گفت: برای تکمیل این طرح‌ها اعتبارات لازم را پرداخت می‌کنیم و در اسکله حفره تنها ۱۰ درصد فعالیت‌ها باقیمانده که تلاش می شود در کوتاهترین زمان تکمیل شود.

۳ هزار هکتار به ظرفیت پرورش میگوی استان بوشهر افزوده می‌شود

رئیس سازمان شیلات ایران در بررسی فعالیت‌های شیلاتی استان بوشهر نیز با تاکید بر توجه به طرح‌های آبزی‌پروری اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه پرورش میگو در کشور از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی از افزایش تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده طرح‌های پرورش آبزیان از جمله میگو در استان بوشهر توسعه می‌یابد که ایجاد شهرک‌های شیلاتی در استان در این راستا است.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به افزایش اراضی پرورش میگو در استان بوشهر خاطرنشان کرد: ۳ هزار هکتار طی ۲ سال آینده به ظرفیت پرورش میگوی استان بوشهر افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: از ۴۷ هزار تن تولید میگوی پرورشی استان بوشهر در سال گذشته بیش از ۲۳ هزار تن آن در استان بوشهر تولید که بخش عمده‌ای از آن به کشورهای مختلف صادر شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید