Iranian Agriculture News Agency

در گفتگو با ایانا مطرح شد:

افزایش زنبورستان‌های بیمه شده تا پایان سال جاری

بروز سیل، نیاز به بیمه را نمایان کرد

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور گفت: سعی ما این است که تمام عوامل خطری که زنبورستان ها را تهدید می‌کند در بیمه پایه لحاظ شود تا هم دولت بتواند کمک بهتری به این بخش کند و هم حق بیمه کمتری از زنبورداران دریافت ‌شود.

افزایش زنبورستان‌های بیمه شده تا پایان سال جاری

مهندس فرهاد مشیرغفاری مشاور معاون وزیر و مجری طرح توسعه زنبورداری کشور در رابطه با اجباری شدن بیمه زنبورستان‌‌ها  اظهار کرد: بیمه زنبورستان ها برای ما بسیار حائز اهمیت است. پیرو جلساتی که با صندوق بیمه کشاورزی داشتیم، در حال تنظیم تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص هستیم تا در سال جاری و با کارگزاری تعاونی های زنبورداری حجم مناسبی از کلنی های زنبورعسل  در سطح کشور تحت پوشش بیمه قرار گیرند.  

وی با اشاره به چشمگیر نبودن جمعیت بیمه شده در این بخش تصریح کرد: از جمعیت 8 میلیون و 400 هزار کلنی زنبورعسل، تنها کمتر از  ۴۰۰ هزار کلنی بیمه هستند که اصلاً قابل‌ قبول نیست.

مشیرغفاری افزود: مشکل اصلی، مواردی بود که باید در بحث بیمه لحاظ می‌شد و در این زمینه اصلاحاتی صورت گرفته است. با توجه به اجباری شدن بیمه، امیدواریم تا پایان سال جاری بیش از یک میلیون کلنی زنبورعسل تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور خاطرنشان کرد: سعی ما این است که تمام عوامل خطری که زنبورستان‌ها را تهدید می‌کند، در بیمه پایه لحاظ شود تا هم دولت بتواند کمک بهتری به این بخش کند و هم حق بیمه کمتری از زنبورداران دریافت ‌شود.

وی در رابطه با سیل اخیر گفت: با بروز حوادث طبیعی نظیر سیل و از بین رفتن یا خسارت دیدن برخی زنبورستان ها ، زنبورداران هم بر ضرورت انجام بیمه کلنی‌های زنبورعسل اتفاق‌نظر دارند.

مشیرغفاری در خصوص  بیمه تامین اجتماعی هم عنوان کرد: بیمه تأمین اجتماعی زنبورداران را هم از طریق معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هم از طریق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر پیگیری کرده‌ایم  و در حال تنظیم تفاهم نامه‌ای هستیم تا بتوان در این بخش هم از زنبورداران حمایت کرد.

وی افزود: تعداد زنبورداران بیمه شده تأمین اجتماعی هم مانند بیمه محصولات کشاورزی بسیار پایین است و به همین دلیل در دستور کار پیگیری قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید