Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

اختصاص ارز ترجیحی برای واردات نهاده های دامی

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیش از ۹۰ درصد تامین نهاده های دام و طیور در کل کشور با ارز ترجیحی تامین می شود

اختصاص ارز ترجیحی برای واردات نهاده های دامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایانا، مرتضی رضایی معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه همایش فیداکسپو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در رابطه با تامین نهاده های دام و طیور در کل کشور بیش از ۹۰ درصد آن با ارز ترجیحی تامین می شود که شامل واکسن ها، مواد اولیه اصلی، ویتامین ها و حتی جوجه می شود که  بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد از هزینه‌های تولید را شامل می شود.

وی افزود: در خصوص خوراک آماده بزرگترین اشکالی که در حال حاضر وجود دارد این است که ۹۵ درصد از خوراک صنعت طیور و ۴۵ درصد از خوراک دام از طریق کارخانه جات تامین و مابقی توسط خود تولیدکنندگان تامین می شود لذا باید یک حلقه منسجم بین این دو مجموعه ی کارخانجات خوراک دام و تولید کنندگان دام در کشور ایجاد شود.

رضایی با اشاره به قیمت دولتی ذرت اذعان داشت:  تولید قراردادی یا زنجیره تولید می‌تواند باعث شود به ظرفیت واقعی تولید نزدیک شویم. قیمت دولتی ذرت دربند در هزار و سیصد و پنجاه تومان است و در استان ها با در نظر گرفتن بعد مسافت تا هزار و ۶۶۵ تومان افزایش می‌یابد.

وی افزود: بسته به ظرفیت تولیدی که دامداری و مرغداری ها دارند حواله صادر می شود. در زمینه سبوس هم به طور رسمی وزارت جهاد کشاورزی نامه اعتراض خود را به وزارت صمت داده و از نظرما ۱۲۵۰ تومان قیمت سبوس قابل قابل قبول نیست بلکه همان ۸۶۰ تومان کفایت می کند.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به انحصار واردات نهاده های دامی گفت: واردات نهاده های دامی به هیچ عنوان انحصاری نیست و بیش از ۱۷۰ واردکننده در این زمینه وجود دارد و در زمینه سویا هم بیش از ۲۵ وارد کننده هستند لذا تشکل ها باید اقدام به واردات کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید