Iranian Agriculture News Agency

ایران دومین صادرکننده شیر در منطقه است

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی گفت:ایران جزء ۱۰ کشور برتر تولید کننده مرغ در جهان و دومین کشور صادر کننده شیر در منطقه پس از هند هستیم.

ایران دومین صادرکننده شیر در منطقه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایانا، مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در  پنجمین همایش بین المللی فیداکسپو اظهار کرد: ما جزء ۱۰ کشور برتر تولید کننده مرغ در جهان  و دومین کشور صادر کننده شیر در منطقه پس از هند هستیم.

وی افزود: تمام تولید مرغ در دست بخش خصوصی است و تنها در زمان بروز مشکل دولت دخالت می‌کند. دولت و بخش خصوصی با هم به صنعت دام و طیور کشور تبدیل می‌شوند و باید با هم مشکلات را حل کنند.

رضایی در رابطه با ترقیب تولیدکنندگان به خرید خوراک دام عنوان کرد: ایجاد انگیزه برای خرید خوراک دام آماده باید انجام شود. مشکلات بخش تولید باید در جلسات داخلی حل و فصل شود. اینکه گفته می‌شود قیمت تخم‌مرغ به جهت ازدیاد تولید شکست طبیعی است و بازار تابع عرضه کننده است اما  دولت نباید در این مسئله دخالت کرده و مازاد بازار جمع آوری کند.

وی افزود: در این شرایط سخت خوشبختانه غذای مردم تامین است و مازاد تولید گوشت، مرغ و تخم‌مرغ داریم و قیمت گوشت قرمز رو به کاهش است. همچنین در سال گذشته ۸۰۰ هزار تن صادرات شیر داشتیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید