Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه میهن اعلام کرد:

صادرات 10 درصد تخم مرغ مازاد بر نیاز به افغانستان و عراق

رفع ممنوعیت صادرات تخم مرغ از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری به دلیل وجود مازاد تولید تخم مرغ در کشور اعلام شده و جمع‌آوری مازاد این محصول از مرغداری ها سبب ایجاد حاشیه امن تولید برای تولیدکنندگان شده است.

صادرات 10 درصد تخم مرغ مازاد بر نیاز به افغانستان و عراق

رضا ترکاشوند مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در گفت‌و ‌گو با خبرنگار ایانا از صادرات حداکثر 10درصدی تخم مرغ مازاد بر نیاز کشور خبر داد و گفت: ظرفیت صادرات در این حوزه روزانه 200تا 300تن است و این میزان صادرات به بازار داخل آسیب نمی‌رساند.

او با بیان اینکه با وجود مازاد تولید تخم مرغ و افت شدید قیمت با دستور وزیر جهادکشاورزی بخشی از مازاد تولید این محصول جمع‌آوری شد ، گفت: قیمت تخم مرغ درب مرغداری‎‌ها به کیلویی 4500تومان رسیده بود که این مساله سبب شد تا مرغداران متضرر شوند.

ترکاشوند ادامه داد: در گام نخست جمع‌آوری تولید مازاد، این محصول به قیمت 5500تومان از درب مرغداری‌ها خریداری شد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با تاکید به اینکه از سال گذشته تاکنون قیمت مصوب درب مرغداری‌ها اعلام نشده است؛ امیدواریم این قیمت طی هفته جاری اعلام شود.

او در خصوص وضعیت صادرات این محصول نیز گفت: این مهم به اتحادیه مرکزی مرغداران میهن واگذار شده و این محصول کاملا کنترل شده صادر می شود.

ترکاشوند با بیان اینکه صادرات باید پایدار و همیشگی باشد ،افزود : در حال حاضر کشورهای مقصد ما افغانستان و عراق است.

او در پایان با تاکید به اینکه صادرات تخم مرغ سبب از بین رفتن زیان های سنگین تولیدکنندگان خواهد شد،گفت: افزایش قیمت در بازار داخل معنی ندارد و این مهم تنها در راستای حمایت از تولیدکنندگان انجام می شود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید