Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان شیلات ایران در جریان رونمایی از سامانه صدور مجوزهای صید آبزیان اعلام کرد:

ارائه خدمات برخط دولت به صیادان

رئیس سازمان شیلات ایران در جریان رونمایی از سامانه صدور مجوزهای صید آبزیان گفت: مشکل ما در حوزه صید و صیادی بود که با رونمایی از این سامانه، خدمات برخط دولت در اعطای مجوز به صیادان و متقاضیان جدید امکان‌پذیر خواهد بود.

ارائه خدمات برخط دولت به صیادان

به گزارش خبرنگار ایانا، سامانه صدور مجوزهای صید آبزیان در راستای ارائه خدمات الکترونیک دولت با هدف بهبود فضای کسب و کار در بستر سمانه سماک وزارت جهاد کشاورزی راه اندازی شد. این سامانه در کمترین زمان ممکن به درگاه ملی صدور مجوزها متصل خواهد شد

رئیس سازمان شیلات ایران، در مراسم رونمایی از این سامانه، فعالیت‌های صنعت شیلات کشور را به سه بخش آبزی پروری، صید و صیادی، و در نهایت بازار و صنایع تبدیلی تقسیم کرد و گفت: ۹ خدمت و زیر خدمت به صورت هوشمند و برخط( آنلاین) برای سازمان شیلات ایران تعریف شده است.

حسینی توضیح داد: در حوزه آبزی پروری این خدمات به‌طور کامل ارایه می‌شود. در حوزه صنایع تبدیلی و بازار تعدادی از خدمات ارائه شده و برخی در حال انجام است. مشکل ما در حوزه صید و صیادی بود که با رونمایی از این سامانه خدمات برخط دولت در اعطای مجوز به صیادان و متقاضیان جدید امکان‌پذیر خواهد بود.

حسین حسینی مراحل شناسایی ذخایر، ارزیابی ذخایر، تعیین میزان مجاز برداشت، طراحی دقیق برای برداشت در زمینه روش، زمان، مکان و موضوعات وابسته به صید، پایش و مانیتورینگ و در نهایت بازسازی و پایداری ذخایر و مدیریت تلاش صیادی را از وظایف سازمان شیلات با هدف پایداری صید و صیادی و همچنین صیانت از انفال دانست.

وی ادامه داد: کشور ما در حوزه صید و صیادی در سال‌های بعد از انقلاب دستاوردهای زیادی داشته است.

وی به موفقیت‌های کشور در حوزه صید فراساحل اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ایران در صید آب‌های دور در اقیانوس هند، رتبه دوم و در غرب اقیانوس هند رتبه اول را دارد.

این سامانه از طرف وزارت جهاد کشاورزی در اختیار هیات مقررات زدایی و درگاه ملی مجوزها قرار گرفته و به زودی برای بهره‌برداری در اختیار فعالان حوزه صید و صیادی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید