Iranian Agriculture News Agency

مدیر عامل مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان:

۲۷۰۰ تن علوفه حمایتی بین عشایر توزیع می‌شود

مدیر عامل مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان اعلام کرد: به دلیل ضعف مراتع و عبور از شرایط بحران خشکسالی، 1500 تن کلش، 200 تن یونجه و هزار تن پرس سویا بین عشایر توزیع خواهد شد.

 ۲۷۰۰ تن علوفه حمایتی بین عشایر توزیع می‌شود

 قاسم محمدی در گفت‌­و­گو با خبرنگار ایانا اعلام کرد: بنا به خواست وزیر جهادکشاورزی، نمایندگان مجلس، آیت‌الله دکتر حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و جامعه عشایری، هیات مدیره این مجتمع در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی خود، به علت خشکسالی و ضعف مراتع در سال جدید و عدم دسترسی عشایر به علوفه کافی برای تغذیه دام‌­های خود، تخصیص علوفه به دام‌های عشایری برای حمایت از  این قشر را مصوب کرد.

وی افزود: ما وظیفه خود دانستیم که به‌عنوان یک شرکت دولتی، در این مقطع عشایر را تحت حمایت قرار دهیم.

محمدی ادامه داد: این شرکت در زمان بحران کولاک و سرمای سال گذشته نیز با توزیع 300 تن علوفه از  عشایر حمایت کرده بود.

مدیر عامل کشت و صنعت و دامپروری مغان در توضیح حل و فصل تعارضات زمین‌های مورد بهره‌بردای عشایر منطقه با این مجتمع گفت: زمین‌های مورد تعارض بین کشت و صنعت مغان و عشایر منطقه، بر اساس سند رسمی در مالکیت سازمان امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت و توسط این سازمان، برای بهره‌­برداری در اختیار عشایر قرار داده خواهد شد.

وی توضیح داد: این اقدام توسط تعاونی­های مربوطه، عملیاتی خواهد شد و  تمام عشایری که در این زمین‌ها صاحب سهم هستند، زمین خود را در قطعات ۳ هکتاری تحویل خواهند گرفت.

به گزارش ایانا، کشت و صنعت و دامپروری مغان در دهه اخیر سالانه ۷۰۰ هزار تن تولید محصولات کشاورزی داشته‌ است، که این عدد در دوسال گذشته به ۸۰۰ هزار تن افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر بر اساس سند تک برگ صادر شده از طرف سازمان اسناد و املاک کشور، این مجتمع مالک 23 هزار هکتار زمین بوده و کارخانه و موسسات زیر مجموعه نیز به صورت مستقل دارای سند تک برگ شده‌اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید