Iranian Agriculture News Agency

حسنی مقدم:

مشارکت مردم در تنظیم بازار تعادل را به بازار عرضه مرغ بازگرداند

مدیر کل دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهادکشاورزی گفت: وقتی قیمت برای تولیدکنندگان مناسب نباشد، تولید در دوره بعد کاهش و به این سبب قیمت افزایشی می‌شود. حال با مشارکت مردم روند معقول شد.

مشارکت مردم در تنظیم بازار تعادل را به بازار عرضه مرغ بازگرداند

به گزارش خبرنگار ایانا، مجید حسنی مقدم مدیر کل دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهادکشاورزی در برنامه میز اقتصادی شبکه خبر اظهار کرد: در تولید مرغ جایگاه‌ای ویژه داریم، حدود ۱۵۰ هزارمیلیارد تومان ارزش تولید سالانه گوشت مرغ است و حدود ۱۸ هزار تولید کننده در کشور داریم.

وی افزود: در سطح دنیا تولید ما مناسب است و در رتبه ۹ دنیا قرار داریم و در آسیا بعد از کشور‌های چین و تایلند در جایگاه سوم ایستاده ایم.

حسنی مقدم خاطرنشان کرد: در دو هفته اخیر خوشبختانه حدود ۱۵ درصد قیمت مرغ  زنده افزایش داشت و شرایط مناسب شد. اگر قیمت نامعقول باشد به صلاح هیچ کس نیست، قیمت منطقی سبب می‌شود تولید متعادل باشد. قیمت مرغ زنده در بازار حدود ۳۹ تا ۴۰ هزار تومان و مرغ کشتار حدود ۶۰ هزارتومان است.

وی افزود: وقتی قیمت برای تولیدکنندگان مناسب نباشد، تولید در دوره بعد کاهش و به این سبب قیمت افزایشی می‌شود. حال با مشارکت مردم روند معقول شد.

مدیر کل دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت پشتیبانی هم فعالیت خود را انجام و مرغ  نژاد ایرانی را پشتیبانی می‌کند و باید یه سمت تولید مرغ سایز برویم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بحث صادرات با عوارض صفر  مطرح شده همچنین ذخیره سازی و ورود بخش خصوصی است. مورد بعدی بیمه درآمد و صندوق تثبیت است که باید به سمت آن برویم. ما بر موضوع تولید قراردادی بسیار تاکید داریم، در دنیا صادرات بر اساس میزان مازاد اصلا مفهوم ندارد و باید به این سمت برنامه ریزی کنیم.

حسنی مقدم در پایان عنوان کرد: وزارت جهاد وظیفه خود می‌داند که در کنار تولیدکنندگان باشد و شرکت پشتیبانی از ابتدا حضور داشته است. در تیر و مرداد ۹۲ میلیون جوجه ریزی شده است. ما سامانه‌هایی را برای مدیریت این اقدامات داریم و یک سامانه برای مدیریت جوجه ریزی داریم. سامانه‌ها هیچ کدام دولتی نیستند این سامانه‌ها در توزیع شهر به شهر کمک خواهند کرد از اول آذر تمام مرغ‌های که وارد تهران شد ثبت شده است. سازمان دامپزشکی در تمام مراحل حاضر است به دنبال نیاز سنجی و اضافه کردن به این سامانه هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید