Iranian Agriculture News Agency

آغاز رزمایش جهاد دامپزشکی در استان خراسان شمالی و پیش بینی ۴۵۰ هزار خدمت در ۳ روز

رزمایش جهاد دامپزشکی در محل منطقه عشایری قنبریها از توابع شهرستان مانه و سملقان با همکاری سپاه حضرت جواد الائمه (ع) استان خراسان شمالی برگزار شد

آغاز رزمایش جهاد دامپزشکی در استان خراسان شمالی و پیش بینی ۴۵۰ هزار خدمت در ۳ روز

به گزارش ایانا و به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، در این رزمایش که از ششم آذرماه به مدت سه روز انجام میگردد، عملیات مبارزه با انگل های داخلی و خارجی از طریق سم پاشی بدن دام، خوراندن محلول خوراکی آلبندازول، واکسیناسیون بر علیه بیماری های دامی و توزیع مکمل صورت خواهد گرفت.

برگزاری افتتاحیه رزمایش جهاد دامپزشکی با حضور خورشیدوند جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سازمان دامپزشکی کشور ، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان بجنورد، حاتمی جانشین فرماندهی سپاه در امور اقشار بسیجی استان ، جواد بهادری فرماندار شهرستان مانه و سملقان و دیگر مدیران و مسئولان سپاه استان و مدیران کل زیر مجموعه جهاد کشاورزی استان انجام شد.

خورشیدوند جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سازمان دامپزشکی کشور ضمن تبریک هفته بسیج عنوان کرد: دغدغه های عشایر ، خرید تضمینی دام و واسطه گری در این حوزه مورد توجه قرار دارد.

وی ادامه داد: بعد از دستور ریاست جمهور در خصوص احیا و توسعه امر جهاد و فرمان معاون وزیر و ریاست سازمان دامپزشکی کشور ، اولین قرارگاه نهادی دولت تشکیل و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ، سازمان بسیج عشایری کشور و سازمان امور عشایری کشور بعنوان اعضا شروع به کار کردند و تاکنون در ۱۷ استان رزمایش جهاد دامپزشکی اجرا شده است.  

خورشیدوند افزود: وظیفه ما در خصوص عشایر این است که با توجه به تغییر اقلیم منطقه، تلاش و مبارزه با بیماریهای دامی در این استان با جدیت بیشتری باشد و همچنین تا پایان رزمایش ۴۵۰ هزار راس دام واکسینه و تمامی اماکن سمپاشی شود و در طول هشت ماه چهار میلیون خدمت در ۱۷ استان به عشایر عزیز ارائه شد. 

وی ضمن اشاره به ارائه خدمات رایگان سازمان دامپزشکی کشور اعم از معاینه ، واکسیناسیون دام سنگین، سبک ، طیور محلی، آموزش و ترویج و مبارزه با بیماری های دامی افزود: کلیه خدمات دامپزشکی در سامانه Gis ثبت می‌گردد و عملکرد دامپزشکی های استان به صورت دوره‌ای گزارش گیری و پیگیری خواهد شد و تلاش بر این است که با پنج بیماری در کشور مقابله ، مهار و مختومه شود.

وی اظهار داشت: خروجی این رزمایش‌ها باعث شده است که در سازمان بهداشت جهانی دام پرچم جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف در حوزه صادرات ثبت شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید