Iranian Agriculture News Agency

بهمنی:

تبیین ضرورت نوآوری در شیلات با محوریت نیازهای کنونی

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت:تبیین ضرورت نوآوری در شیلات با محوریت نیازهای کنونی لازم است.

تبیین ضرورت نوآوری در شیلات با محوریت نیازهای کنونی

به گزارش خبرنگار ایانا، محمود بهمنی رئیس موسسه  تحقیقات علوم شیلاتی کشور در رویداد کارآفرینی، نوآورانه دانش بنیان و اشتغال آفرین حوزه شیلات، گفت: موسسه تحقیقات علوم شیلاتی قدمت 104ساله دارد و دارای 13 پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی است.

وی افزود: همچنین این موسسه تحقیقاتی دارای 91 آزمایشگاه مرجع تخصصی و  1053 دستگاه پیشرفته آزمایشگاهی است.

رئیس موسسه  تحقیقات علوم شیلاتی کشور تصریح کرد: تکالیفی بر دوش موسسات تحقیقاتی از جمله دانش بنیان کردن کشاورزی و انتقال و رسوخ دانش فنی تحقیقاتی در عرصه های مختلف تا رسیدن به خودکفایی و خوداتکایی نهاده شده است.

وی از اهداف برگزاری این رویداد را تبیین ضرورت نوآوری در شیلات با محوریت نیازهای کنونی عنوان کرد و افزود: احصای مشکلات و نیازهای فناورانه تولیدکنندگان، پرورش دهندگان و ذینفعان در صنعت شیلات کشور از دیگر اهداف برگزاری این رویداد بوده است.

بهمنی گفت: شناسایی ایده پردازان و نوآوران،  آشکارسازی فرصتهای نهفته و پنهان در حوزه تخصصی شیلات و حوزه های بین رشته ای برای شکل‌گیری شرکتهای دانش بنیان،  تسهیل ارتباط مؤثر بین فعالان نوآوری در بخش شیلات،  حمایت از ایده های منتخب در جهت ایجاد کسب و کارهای دانش بنیان و تولید ثروت پایدار ،  تشکیل بانک دستاوردهای پژوهشی کاربردی در حوزه شیلات و آبزیان و  فراهم سازی مقدمات جهت بازاریابی و فروش دستاوردها و توسعه شرکت های دانش بنیان را از دیگر اهداف این رویداد است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید