Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در جمع خبرنگاران:

افزایش بهره‌وری در تولید دام با جایگزینی خوراک دام داخلی و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان

وزیر جهاد کشاورزی گفت: خوراک جایگزین داخلی با قیمت مناسب تر را با افزایش بهره‌وری جایگزین کنیم و در این بخش نقش شرکت های دانش بنیان و کارخانه های تولیدی اهمیت دارد.

افزایش بهره‌وری در تولید دام با جایگزینی خوراک دام داخلی و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش خبرنگار ایانا،  سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعیین قیمت خرید تضمینی برنج و گندم ‌ نیاز به مصوبه دارد و در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

وی، صنعت دام و طیور کشور را یک حوزه مهم در بخش تامین امنیت غذایی کشور عنوان و تصریح کرد: بعد از مردمی سازی یارانه ها بیشترین فشار در حوزه تولید به صنعت دام و طیور وارد شد اما تولیدکنندگان با غیرت‌ پای تامین امنیت غذایی  ایستادند.

مقام عالی وزارت با بیان اینکه تولیدکنندگان از اردیبهشت تا به امروز با چالش‌های بسیاری درگیر بودند، خاطرنشان کرد: با وجود تلاش هایی که در حوزه‌ نقدینگی، مازاد تولید، آزادسازی صادرات، خرید تضمینی و تغییر ارز و ریل گذاری داشتیم با غیرت پای تولید و سفره مردم ایستادند و به زودی از این مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی افزود: بعد از مردمی سازی یارانه ها نگاه وزارتخانه این است که بخش کشاورزی در حوزه ارتقا بهره وری رشد کند.

ساداتی نژاد، تامین خوراک دام را در رشد این صنعت مهم عنوان کرده و گفت: خوراک جایگزین داخلی با قیمت مناسب تر را با افزایش بهره‌وری جایگزین کنیم و در این بخش نقش شرکت های دانش بنیان و کارخانه های تولیدی اهمیت دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه وزارتخانه اقدام به رتبه بندی کارخانه های تولید خوراک دام کرده است، عنوان کرد: حدود 800 کارخانه تولید خوراک دام وجود دارد که ظرفیت تولید 25 میلیون تن خوراک را دارد.

وی افزود: بخش خصوصی در این حوزه ورود کرده است و باید برای ارتقا کیفیت خوراک دام تلاش کنیم.

ساداتی نژاد با بیان اینکه تامین دارو و واکسن نقش مهمی در سلامت و کیفیت دام و طیور دارد، خاطر نشان کرد: در ماه‌های نخست اجرای هدفمندی یارانه‌ها برگزاری نمایشگاه هایی از این دست می تواند در ارتقای بهره وری کمک کند.

مقام عالی وزارت با اشاره به تاکید رییس جمهور به سمت خودکفایی محصولات اساسی، گفت: تلاش داریم که به مرز خودکفایی برسیم و کشت سبزی و صیفی را از زمین باز به گلخانه منتقل کنیم، برای تحقق این مهم در فاز اول نیاز است که 100 هزار هکتار گلخانه ایجاد کنیم این در حالیست که موجودی گلخانه در کشور 23 هزار هکتار است بنابراین حدود 80 هزار هکتار گلخانه جدید نیاز داریم که شهرک های گلخانه ای ایجاد کنیم و فضای باز را به سمت محصولات راهبردی گندم، جو و دانه های روغنی هدایت کنیم و در علوفه نیز برای کشت از فضای باز به مراتع منتقل میشود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید