Iranian Agriculture News Agency

"حسینی" در جمع خبرنگاران خبر داد:

ایجاد زیرساخت لازم برای بیمه مزارع پرورش آبزیان

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: بیمه یک زیرساخت نرم افزاری برای حمایت از تولید است و باید برای تولیدکنندگان انگیزه ایجاد کند تا مزارع خود را بیمه کنند و ما درصدد آن هستیم که چنین زیرساختی را فراهم کنیم.

ایجاد زیرساخت لازم برای بیمه مزارع پرورش آبزیان

به گزارش خبرنگار ایانا، سید حسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان شیلاتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه اولین رویداد در جهت استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه شیلات است.

وی افزود: شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه حضور دارند و سازمان شیلات کمیته توسعه شرکت‌های دانش بنیان را تشکیل داده و بر اساس نیازهای خود ویژگی‌هایی را اعلام کرده است و بر اساس این ویژگی‌ها شرکت‌هایی که با ما در این زمینه همکاری می‌کنند انتخاب خواهند شد.

حسینی، از ارائه تسهیلات کم بهره به منظور افزایش بهره وری و تخصیص یارانه در جهت توسعه مکانیزاسیون صنعت شیلات به عنوان تسهیلاتی که سازمان شیلات برای شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

وی در رابطه با خسارات سیل اخیر به زیرساخت های شیلاتی کشور گفت: در سیل اخیر متأسفانه ۱۲ استان درگیر شدند و ما ۸ هزار تن ماهی را از دست دادیم و بر این اساس حدود ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به مزارع پرورش ماهی در ۱۲ استان کشور وارد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و مازندران بیشترین خسارت را در سیل اخیر دیده اند.

حسینی با اذعان به این نکته که کمتر از ده درصد مزارعی که خسارت دیده اند بیمه بودند، عنوان کرد: بیمه یک زیرساخت نرم افزاری برای حمایت از تولید است و باید برای تولیدکنندگان انگیزه ایجاد کند تا مزارع خود را بیمه کنند و ما درصدد آن هستیم که چنین زیرساختی را فراهم کنیم.

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: متأسفانه با تفکر لاکچری بودن پروتئین آبزیان در کشور مواجه هستیم به طوری که اولین کالایی که از سبد خانوار حذف شود آبزیان است و این مساله نیاز به تبلیغات و کارهای ترویجی دارد تا بتوانیم جایگاه مناسب آبزیان را در سبد خانوار پیدا کنیم.

وی با اشاره به اصلاح نظام یارانه‌ای کشور افزود: در این راستا برای حمایت از تولیدکنندگان شیلاتی طرح شیلات کارت را اجرا کردیم که بر این اساس ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد و همچنین ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۱۵ درصد به پرورش دهندگان شیلاتی تعلق می‌گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید