Iranian Agriculture News Agency

حسینی:

خوراک دام با نگاه دانش بنیان و فناورانه ارزان شود

رشد ۱۰۵ درصدی شیلات در افق ۱۴۰۴

رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: باید برخی از اقلام که در حوزه خوراک دام استفاده می‌شود با نگاه دانش بنیان و فناورانه ارزان شوند و وابستگی ما در بعضی از اقلام موجود در خارج از کشور با رویکرد دانش بنیان و فناورانه قطع شود تا به خود کفایی در حوزه آبزی‌پروری برسیم.

خوراک دام با نگاه دانش بنیان و فناورانه ارزان شود

سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا در حاشیه  برگزاری نمایشگاه فناوری های خوراک دام طیور و آبزیان، گفت:  سازمان شیلات ایران در برنامه افق 1404 در نظر دارد که به رشد 105 درصدی برسد که این اتفاق در حوزه آبزی‌پروری نسبت به صید پیشی خواهد گرفت. 

حسینی با اشاره به اینکه بحث تشکیل کمیته فناوری‌های دانش‌بنیان در سازمان شیلات ایران از اسفند سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت،  تصریح کرد: با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اداره فناوری وزارت جهاد کشاورزی، این کمیته در سازمان شیلات ایران تشکیل شده است.

وی یادآور شد:  استفاده از شرکت های دانش بنیان برای پیش‌ برد اهداف سازمانی ضروری است و در این راستا  شاهد تحولی در بحث افزایش تولید، افزایش بهره‌وری و تنوع تولید خواهیم بود.

حسینی افزود: در بحث دانش بنیان بسترهای لازم آماده شده و نیازهای ما مشخص است. 

وی با بیان اینکه یکی از ضرورت‌  تولید خوراک ارزان و با کیفیت در حوزه آبزیان است، افزود: پرورش آبزیان در بحث تولید خوراک با کیفیت و ارزان قیمت برای بالا بردن بهره وری در واحد سطح و ارزان سازی تولید، با توجه به ویژگی‌هایی که از لحاظ تنوع و نحوه تولید؛  ضرورت دارد. 

رئیس سازمان شیلات ایران  خاطر نشان کرد: باید برخی از اقلام که در حوزه خوراک دام استفاده می‌شود با نگاه دانش بنیان و فناورانه ارزان شوند و وابستگی ما در بعضی از اقلام موجود در خارج از کشور با رویکرد دانش بنیان و فناورانه قطع شود تا به خود کفایی در حوزه آبزی‌پروری برسیم.

وی در پایان گفت: سعی ما بر این است که با توجه به فناوری ها و تکنولوژی های لازم برای توسعه آبزی پروری و بسترسازی‌های صورت گرفته تا بتوانیم سهم قابل توجهی از جذب این شرکت های دانش بنیان برای محقق کردن برنامه های سازمان شیلات ایران داشته باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید