Iranian Agriculture News Agency

اسدی مطرح کرد:

توصیه‌های دامپزشکی برای خرید ماهی قرمز شب عید

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی گفت: افراد برای خرید و نگه داری ماهی قرمز شب عید توصیه های بهداشتی سازمان دامپزشکی را جدی بگیرند.

توصیه‌های دامپزشکی برای خرید ماهی قرمز شب عید

به گزارش خبرنگار ایانا، امین اسدی گفت: مردم برای خرید ماهی قرمز شب عید نسبت به خرید از مراکز مجاز اقدام و از خرید از دوره گردها و دست فروشان خودداری کنند.

به گفته وی، افراد در هنگام خرید از تماس مستقیم و حفاظت نشده با ماهی و آب خودداری کنند و از ظروف یکبار مصرف جهت حمل و جابجایی ماهی به منزل استفاده بشود.

اسدی تصریح کرد: بنابر توصیه سازمان دامپزشکی مردم باید از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علائم شنای غیرفعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر پوست بدن خودداری کنند.

مشاور رئیس سازمان گفت: پس از انتقال به منزل بلافاصله نسبت به تعویض آب اقدام و ماهی ها به ظروف از قبل آماده شده منتقل شوند.

وی افزود: با توجه به لزوم تعویض آب ماهیان خریداری شده حداقل ۲۴ ساعت قبل از خرید ظرف نگهداری ماهی آماده در صورت استفاده از آب شهری باید در هوای آزاد به منظور کلر زدایی قرار داده شود.

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی گفت: در پایام نوروز ماهی ها را در رودخانه ها یا نهرها رها سازی نشود و در محل های تعیین شده توسط شهرداری رهاسازی صورت بگیرید.

مسئولان سازمان دامپزشکی به فروشندگان ماهی قرمز بر رعایت بهداشت فردی و محیطی، شست و شو و ضدعفونی کردن وسایل و تجهیزات ماهی تاکید می کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید