Iranian Agriculture News Agency

اسدی در گفتگو با ایانا مطرح کرد:

تولید 2 نوع واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال جاری

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از موفقیت‌های قابل توجه در سال جاری در حوزه واکسن سازی، تولید دو نوع واکسن استراتژیک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بوده است.

تولید 2 نوع واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال جاری

امین اسدی مشاور معاون وزیر و مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا، اظهار کرد: در حال حاضر در کشور ما ۷ کارخانه یا شرکت واکسن سازی وجود دارد که دو واحد از آنها  دولتی  و 5 شرکت هم متعلق به بخش خصوصی است.

وی افزود: در سال های اخیر علی رغم تحریم‌های ظالمانه، موفقیت‌های بسیاری در حوزه واکسن سازی به وقوع پیوسته، به طوری که در حال حاضر کل واکسن هایی که در حوزه دام ( شامل گاو و گوسفند و بز )، طیور و آبزیان در کشور مصرف می‌شود، ۸۷نوع واکسن است که 42 نوع از آنها تولید داخلی و 45 نوع وارداتی است.

اسدی تصریح کرد: در حال حاضر ۹۵ درصد از نیاز کشور در حوزه واکسن های دامی، ۸۰ درصد از نیاز کشور در حوزه واکسن های آبزیان و حدود ۳۵ درصد از نیاز کشور در حوزه واکسن های طیور در داخل کشور تولید می شود.

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: یکی از موفقیت‌های قابل توجه در سال جاری در حوزه واکسن سازی، تولید دو نوع واکسن استراتژیک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان (یکی واکسن کشته و دیگری واکسن نوترکیب برای اولین بار توسط شرکتهای واکسن ساز بخش خصوصی داخلی) در کشور بوده که تا کنون حدود ۳۰ میلیون دوز از این واکسن ها تولید و وارد چرخه مصرف شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید