Iranian Agriculture News Agency

آقا میری:

550 میلیون دز از واکسن‌های دامی در کشور تولید می‌شود

به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور در واکسن دامی تقریبا رو به خودکفایی هستیم و تنها حدود 50 میلیون دز از 600 میلیون دز، از طریق واردات تأمین می‌شود و به عبارتی 550 میلیون دز از واکسن‌های دامی در کشور تولید می‌شود.

 550 میلیون دز از واکسن‌های دامی در کشور تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا؛ سید محمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی کشور در آیین رونمایی از واکسن نوترکیب «آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نوا فلو پاد 503» در وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران، گفت: دولت و وزارت جهاد کشاورزی به تولید داخل واکسن‌های حوزه دام و طیور در داخل کشور تأکیددارند و با مجوز سازمان دامپزشکی کشور و مطالعات انجام‌شده این واکسن موفق شده که تولید خود را آغاز کند.

وی با بیان این که آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری‌هایی  است که معمولاً در ماه های شهریور تا اردیبهشت‌ وجود دارد و بسیار تأثیرگذار در قیمت مرغ و تخم‌مرغ است و مرغداران به شدت با آن درگیر هستند، گفت:  امروز با اطمینان عنوان می کنم که به‌ جز یک کانون بومی در استان کرمانشاه، هیچ کانونی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور گزارش نشده اما درهرصورت باید تولید این واکسن در داخل کشور انجام شود.

وی تصریح کرد: ما حدود 10 و نیم میلیارد دز واکسن طیور در کشور نیاز داریم که 3.5 میلیارد دز در داخل کشور تولید و 7 میلیارد دز از طریق واردات تأمین می‌شود و ما باید تلاش کنیم تا این واردات واکسن طیور با تولید داخل تأمین شود.

به گفته آقامیری، در واکسن دامی تقریبا رو به خودکفایی هستیم و تنها حدود 50 میلیون دز از 600 میلیون دز، از طریق واردات تأمین می‌شود و به عبارتی 550 میلیون دز از واکسن‌های دامی در کشور تولید می‌شود.

وی با بیان این که با حمایت وزیر جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی راه دوری برای تولید واکسن‌های موردنیاز حوزه دام و طیور وجود ندارد، یادآور شد: با حمایت مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی و سازمان دامپزشکی، بذر واکسن را در اختیار تولیدکنندگان واکسن قرار خواهیم داد تا بتوانند تولید را در داخل انجام دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید