Iranian Agriculture News Agency

سازمان شیلات ایران اعلام کرد:

فیل ماهی ۲۱۰ کیلویی توسط صیادان مازندرانی‎‎ صید شد

فیل ماهی ۲۱۰ کیلویی توسط صیادان مازندرانی‎‎ صید شد.

 فیل ماهی ۲۱۰ کیلویی توسط صیادان مازندرانی‎‎ صید شد

به گزارش ایانا و به نقل از سازمان شیلات ایران، حسن اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران با بیان این مطلب که هدف صیادان تعاونی‌های پره، صید ماهیان استخوانی است و صید ارزشمند ماهیان خاویاری به عنوان صید ضمنی محسوب می‌شود، درخصوص صید این گونه ارزشمند ماهی خاویاری گفت: صیادان شرکت تعاونی پره متحد در منطقه رستم‌رود نور موفق به صید یک فیل ماهی به وزن ۲۱۰ کیلوگرم و طول ۳ متر که ۲۶ کیلوگرم خاویار داشت، شدند.

مدیرکل شیلات مازندران با تاکید بر اینکه نگاه شیلات مازندران به صید ماهی خاویاری تجاری نیست، درباره ضرورت توجه به حفاظت از ذخایر آبزی افزود: استراتژی مابه صید ماهیان خاویاری نگاه حفاظتی و حمایتی به منظور تامین مولدین مورد نیاز است.

اسحاقی با اشاره به اینکه حفاظت و تکثیر این نوع ماهیان با ارزش در دریای خزر ضروری است، اظهارداشت : ماهیان خاویاری مولدی که در دریا صید می‌شوند، برای تکثیر به مرکز بازسازی ذخایر شهید رجایی ساری انتقال داده می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: این فیل ماهی پس از تحویل به‌صورت زنده و سالم با جان و آب به مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر شهید رجایی ساری وابسته به اداره کل شیلات استان مازندران که مهمترین ماموریت آن نگهداری، مرمت و تکثیر این گونه‌های نایاب است، انتقال یافت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید