Iranian Agriculture News Agency

به دستور وزیر جهاد کشاورزی انجام شد؛

بازدید معاونین وزیر جهاد کشاورزی از مرکز پژوهشی، تحقیقاتی "ماهیران"

پیرو دستور وزیر جهاد کشاورزی برای بررسی مشکلات مرکز پژوهشی، تحقیقاتی "ماهیران"، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از این پروژه بازدید کردند.

بازدید معاونین وزیر جهاد کشاورزی از مرکز پژوهشی، تحقیقاتی "ماهیران"

به گزارش خبرنگار ایانا، بازدید از مرکز پژوهشی، تحقیقاتی "ماهیران" توسط نبی الله خون میرزایی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، محمد قربانی معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و ایوب فصاحت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران امروز سه شنبه انجام و از نزدیک مشکلات این زنجیره بزرگ تولید ماهیان زینتی بررسی شد.

بررسی و حل مشکلات مجتمع ماهیران در دستورکار وزارت جهاد کشاورزی

در حاشیه این بازدید، نبی الله خون میرزایی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا، اظهار کرد: در پی طرح مشکلات از جانب مدیرعامل شرکت "ماهیران" با وزیر جهاد کشاورزی، دکتر ساداتی نژاد دستور بازدید از مجتمع و بررسی این مشکلات را داد.

وی افزود: این مجموعه و استان تهران ظرفیت بالایی در تولید و صادرات ماهیان زینتی در کشور دارند.

خون میرزایی، عمده مشکلات مجتمع "ماهیران" را اختلافات با شهرداری شهرستان شهریار عنوان کرد و افزود: این مشکلات اعم از پایان کار مجموعه، منابع تسهیلاتی و حمایتی و مشکل منابع آبی است که پس از این بازدید از طریق فرمانداری این مشکلات را پیگیری خواهیم کرد.

محمد قربانی معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی نیز در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار ایانا، اظهار کرد: بررسی میدانی این ساختار نشان می دهد موانع جدی بر سر تولید ماهیان زینتی در این مجتمع وجود دارد و سنگ اندازی های زیادی در این بخش ایجاد شده و ما امیدواریم با سرمایه گذاری عظیمی که انجام شده بتوانیم ارزش افزوده و بازده مناسبی را از این مجموعه داشته باشیم تا سرمایه گذاران دیگر هم رغبت خود را برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از دست ندهند.

وی ادامه داد: در این مجتمع 250 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده اما 15 سال است که با موانع و چالش های اداری و محلی درگیر است. امیدواریم با این بازدید، از ظرفیت های این مجموعه در ارزآوری به ویژه در شرایط تحریم بتوانیم استفاده کنیم و در فرمانداری تصمیم نهایی را اتخاذ کنیم.

استان تهران رتبه دوم تولید ماهی زینتی در کشور

همچنین، در حاشیه این بازدید، ایوب فصاحت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایانا، گفت: استان تهران با تولید 37 میلیون قطعه ماهی زینتی در سال، رتبه دوم تولید این نوع ماهیان را در کشور دارد و این پروژه، یک پروژه نمونه در کشور و خاورمیانه است.

وی افزود: این مجموعه در 4 محور تحقیقات، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، پرورش گیاهان آبزی و تولید آکواریوم در حال کار است و اشتغال پایدار و بالایی را ایجاد کرده است و تمام مسئولین در وزارت جهاد کشاورزی از این پروژه حمایت می کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید