Iranian Agriculture News Agency

تولید بالغ بر 1300 تن انواع کپور ماهیان در 334 واحد شیلاتی فعال استان تهران

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان استان تهران با اشاره به تولید ماهیان گرمابی گفت: در 7ماهه امسال بالغ بر 1300 تن انواع کپور ماهیان در 334 واحد شیلاتی فعال استان تولید شد.

تولید بالغ بر 1300 تن انواع کپور ماهیان در 334 واحد شیلاتی فعال استان تهران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، نوراله حسینی افزود: استان تهران با داشتن تنوع اقلیمی و میانگین دمایی 35 درجه در تابستان و 15 تا 20 درجه در زمستان در شهرستان های جنوبی از جمله ورامین، پیشوا، قرچک و ری شرابط مناسبی برای توسعه فعالیت پرورش ماهیان گرمابی برخوردار است.

وی ادامه داد: وجود تعداد زیاد چاه های آب کشاورزی، نیاز به تعویض آب کم در دسترس بودن خوراک و دسترسی سریع و آسان به بازرا مصرف از جمله نکات مثبت در توسعه این فعالیت محسوب می شود.

حسینی ادامه داد: درحال حاضر هر چهارگونه کپورماهیان پرورشی رایج در کشور شامل کپور معمولی ، کپور نقره ای، آمور و ماهی بیگ هد یا سرگنده در این استان در استخرهای دومنظوره کشاورزی، مزارع تولید ماهیان گرمابی و منابع آبی طبیعی و نیمه طبیعی این استان تولید می شود.

وی با بیان اینکه شهرستان های پیشوا و ورامین بیشترین تعداد واحدهای تولید ماهیان گرمابی را به خود اختصاص داده است، گفت:  شهرستان ری، به دلیل استقرار واحدهای کلان گرمابی استان با تولید سالانه 450 تن، قطب تولید ماهیان گرمابی استان است و بزرگترین مزرعه گرمابی استان با مساحت مفید 73 هکتار و ظرفیت اسمی 180 در روستای عشق آباد این شهرستان واقع شده که با رهاسازی 730 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی که بر اساس بر آوردهای کارشناسی انجام شده پیش بینی می شود بالغ بر 117 تن بیومس داشته باشد.

حسینی عمده برداشت مزارع گرمابی استان  را در نیمه دوم سال و به ویژه در چهار ماهه منتهی به پایان سال اعلام کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید