Iranian Agriculture News Agency

در نشست بررسی مشکلات دامداران مطرح شد؛

مشکل کمبود نهاده‌ دامی با آزادسازی از گمرک تا دوهفته آینده رفع می شود

نشست بررسی مشکلات مربوط به دامداران با حضور رضایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی در فرمانداری شهرستان دماوند برگزارشد.

مشکل کمبود نهاده‌ دامی با آزادسازی از گمرک تا دوهفته آینده رفع می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، این نشست با حضور فصاحت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، سید احمدرسولی‌نژاد، نماینده مردم شریف دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، ماکنعلی، رئیس دامپزشکی کشور، علایی مقدم، رئیس سازمان امور عشایر کشور، شفیعی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مهدی حیدری، فرماندار شهرستان دماوند و مدیران وابسته بخش کشاورزی استان برگزار شد.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: نهاده‌های دامی در حال بارگیری از بنادر کشور است و ظرف یک تا دو هفته آینده مشکل کمبود مرتفع می‌شود.

مرتضی رضایی در این نشست گفت: خشکسالی امسال در  ۵۰ سال گذشته بی سابقه بود و همین امر نیاز به نهاده و خوراک دستی دام را افزایش داده است.

وی همچنین در خصوص کم بودن سهمیه نهاده‌های دامی به دامداران شهرستان اظهار داشت: این مهم نیز در جلسه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با توجه به اینکه جمعیت دامی ثبت شده در سیستم مرکزی نسبت به دام موجود کمتر است، مجددا سرشماری و آمار دقیق و به روز در سیستم بارگذاری شود و بر اساس آن سهمیه شش ماهه دوم سال که دسترسی به مراتع کمتر است، اختصاص یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی همچنین در نشست خود با دامداران شهرستان دماوند بیان داشت: با توجه به طرح مشکل مربوط به نهاده‌های دامی، ذکر این مطلب حایز اهمیت است که مشکلات مشترکی در کشور اعم از خشکسالی وجود دارد که بحث تحریم نیز به آن دامن زده و بر این مشکلات افزوده که در این راستا تخصیص سهمیه نهاده‌ها بر اساس سرشماری دام‌ها، تایید دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های مربوطه است.

درخواست ایجاد مجتمع های دامپروری از سوی برخی دامداران منطقه در این جلسه مطرح شد که بررسی زیرساخت های لازم و و تامین زمین مناسب برای احداث این مجتمع در سربندان دماوند به تصویب اعضا رسید.

بررسی راهکارهای تسریع در صدور یا تمدید پروانه های دامپروری از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید