Iranian Agriculture News Agency

برنامه های متنوع فرهنگی جهاد کشاورزی استان تهران در گرامیداشت"هفته عفاف و حجاب"

همزمان با نخستین روز از هفته عفاف و حجاب که با عنوان "عفاف و حجاب ، میراث انبیاء الهی و ملل" نام گذاری شده است، شورای فرهنگی سازمان برگزار و برنامه های متنوع فرهنگی این هفته اعلام شد.

برنامه های متنوع فرهنگی جهاد کشاورزی استان تهران در گرامیداشت"هفته عفاف و حجاب"

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، همزمان با نخستین روز از هفته عفاف و حجاب که با عنوان "عفاف و حجاب ، میراث انبیاء الهی و ملل" نام گذاری شده است، شورای فرهنگی سازمان برگزار و برنامه های متنوع فرهنگی به مناسبت گرامیداشت این هفته اعلام شد.

حجت الاسلام صالح آبادی در ابتدای این جلسه با تسلیت سالروز شهادت امام محمد تقی (ع)، به بیان سخنانی در رثای این امام معصوم و سیره اخلاقی ایشان پرداخت و اظهار داشت: امیدواریم با شناخت و معرفت بیشتر بتوانیم رهرو آن بزرگواران باشیم و در روز قیامت از شفاعت ایشان بهره مند شویم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره هفته عفاف و حجاب تصریح کرد: به منظور پاسداشت اندیشه و گرامیداشت شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و سایر شهدای مسیر عفاف و پاکدامنی 19 تا 25 تیر به نام "هفته عفاف و حجاب" نامگذاری شده است که این سازمان نیز با هدف گرامیداشت این هفته برنامه های فرهنگی متنوعی را در دست اجرا دارد.

حجت الاسلام عزیزنیا با اشاره به عناوین روزهای هفته عفاف و حجاب گفت: هفته عفاف و حجاب مبتنی بر دو ویژگی حیا و عفت نامگذاری شده است؛ اولین روز هفته عفاف و حجاب به نام "حیا و عفت، نیاز همگانی، مطالبه عموم"، دومین روز با عنوان "حیا و عفت هویت اسلامی، اصالت ایرانی"، روز سوم با عنوان "حیا و عفت، ازدواج پایدار، جامعه تمدن ساز" و مصادف با ازدواج حضرت علی( ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت شهدای مسجد گوهرشاد است که تجلیل از زوج‌های جوان ‌و ترویج زندگی عفیفانه از برنامه های این روز است‌.

وی ادامه داد: روز چهارم نیز با عنوان "حیا و عفت؛ قانون مداری، حقوق شهروندی"، روز پنجم با عنوان "حیا و عفت؛ ندای فطرت، ضرورت جهانی" و روز ششم با عنوان "حیا و عفت، میثاق با شهیدان" در نظر گرفته شده است. روز هفتم نیز با عنوان "حیا و عفت، شکوه زندگی و کرامت انسانی" است که با حضور در مراسم عبادی سیاسی جمعه برگزار می‌شود.

فصاحت، رئیس سازمان بر ضرورت اجرای برنامه‌های راهبردی در زمینه بزرگداشت هفته عفاف و حجاب تأکید کرد وتوضیح داد: باید برنامه‌هایی که اجرا می‌شود، رویکرد ترغیبی و فرهنگسازی داشته باشد و به عنوان مثال می‌توان از همکارانی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ازدواج کرده‌اند به همین مناسبت تجلیل کرد.

پازوکی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان همچنین با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته عفاف و حجاب و همچنین وجود شرایط کرونا در استان گفت: رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مراسمات و برنامه های هفته عفاف و حجاب مورد تاکید قرار گرفته و با توجه به این شرایط تلاش شده است که از حضور اجتماعی و فیزیکی، جلوگیری و برنامه‌ها را در فضای مجازی برگزار کنیم.

سپس پیشنهادهایی چون «ضرورت فضاسازی و الگوسازی و نمادسازی در زمینه عفاف و حجاب»، «کارگاه های و سخنرانی های در زمینه عفاف و حجاب»، «برپایی نمایشگاه‌ها»، «عرضه محصولات عفاف و حجاب در قالب نمایشگاه»، «تجلیل از بانوان فعال شاغل در سازمان» ، « تجلیل از زوج نمونه همکار با تعیین شاخص هایی در زمینه عفاف و با حجاب» و «اجرای برنامه‌های ترویجی به صورت وبیناری» از سوی حاضران در جلسه مطرح شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید