Iranian Agriculture News Agency

معاون استاندار تهران از مراسم تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی:

حذف بروکراسی های اضافی در مسیر کشاورزان، مهمترین برنامه در استان تهران

لزوم حمایت همه جانبه از توسعه گلخانه ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با اشاره به یافته‌های خوب شرکت‌های دانش بنیان و در روش‌های نوین کشاورزی، گفت: یافته‌های این شرکت‌ها باید در جهت افزایش بهره وری در بخش کشاورزی استفاده شود.

حذف بروکراسی های اضافی در مسیر کشاورزان، مهمترین برنامه در استان تهران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، حشمت‌الله عسگری در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه استان تهران با تبریک دهه کرامت و هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: خوشبختانه استان تهران دارای دانشگاه ها و فضاهای عملی متعددی در حوزه کشاورزی است که باید زمینه ورود دانش این مراکز به کشاورزی مهیا شود.

وی با بیان اینکه اقلیم استان تهران برای تولید اکثر محصولات کشاورزی خوب است، عنوان کرد: کشاورزان استان باید در حد امکان نیازهای بازار ۱۶ تا ۱۷ میلیونی استان تهران را خودشان تامین کنند و در این راه باید از روش های نوین کشاورزی استفاده کنند.

عسگری ادامه داد: درست است که هم اکنون بخاطر افزایش قیمت اراضی کشاورزی در استان تهران شاهد تغییر کاربری های غیرمجاز هستیم ولی اگر مشوق های خوب در این حوزه به کشاورزان داده شود حتما تولید محصولات کشاورزی اولویت اول کشاورزان است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران از قرن های گذشته تاکنون برپایه کشاورزی است، بیان داشت: به رغم تمام دستاوردهای حوزه کشاورزی ولی کشور ما هنوز از بسیاری از شیوه های نوین مورد استفاده در کشورهای همسایه خودمان نیز عقب است که باید در این حوزه ها به زودی ورود کنیم.

عسگری تاکید کرد: هم اکنون استان تهران برای تولیدات گلخانه ای ظرفیت بسیار خوبی دارد که باید با پشتیبانی از کشاورزان در این حوزه اقدامات زیادی انجام شود چرا که گلخانه با استفاده حداقلی از آب بیشترین بازدهی را دارد.

وی با بیان اینکه حمایت های دولتی در بخش کشاورزی امروز تبدیل به مداخله در بازار محصولات کشاورزی شده است، افزود: مسئولان باید برای ورود به بازارهای کشاورزی برنامه دقیقی داشته باشند تا شاهد برخی مداخلات در قیمت محصولات نباشیم.

عسگری در ادامه با تاکید براینکه باید محصولات کشاورزی در استان تهران براساس ظرفیت های اقلیمی و شرایط آب و هوایی کشت شود، عنوان کرد: نباید انتظار داشته باشیم تمام نیاز استان در داخل تامین شود بلکه باید براساس ظرفیت ها با راندامان بالا کشاورزی را ادامه دهیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود به ضرر و زیان تولید کنندگان گل استان تهران در سال گذشته بخاطر شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: دولت باید با تخصیص اعتبارات و اعطای وام های کم بهره جلوی ضرر این افراد را بگیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید