Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی برداشت بیش از ۲۵۰ هزار تن گندم از مزارع/آغازخرید تضمینی گندم در استان تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: عملیات خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از سطح ۴۶ هزار هکتار اراضی سطح زیر کشت این محصول در استان تهران آغاز شد.

پیش بینی برداشت بیش از ۲۵۰ هزار تن گندم از مزارع/آغازخرید تضمینی گندم در استان تهران

به گزارش ایانا در استان تهران، فصاحت رویس سازمان، معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر جهاد کشاورزی ورامین و جمعی از مدیران بخش کشاورزی استان از مزارع گندم بخش مرکزی شهرستان ورامین بازدید و روند مبارزه با سن غلات را مورد بررسی قرار دادند. رئیس سازمان و هیئت همراه هم چنین با حضور در مرکز خرید  گندم و کلزا شهرستان ورامین ( سیلو)  در جریان تحویل گندم و کلزای شهرستان قرار گرفتند.

ایوب فصاحت درحاشیه این بازدید گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران زیر کشت محصول گندم رفته که این میزان نسبت به سال زرای گذشته، حدود چهار هزار هکتار افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: پیش بینی می‌شود که از اراضی زیر کشت گندم استان تهران، بیش از ۲۵۰ هزار تن محصول برداشت شود.

وی با اشاره به کاهش میزان نزولات جوی در این استان اظهار داشت: با تلاش‌های صورت و تمهیدات انجام شده بین مجموعه جهاد کشاورزی، سازمان آب منطقه ای و آب و فاضلاب در تأمین آب مورد نیاز کشاورزان، پیش بینی می شود کاهش محسوسی در میزان برداشت محصول گندم استان تهران وجود نداشته باشد.

فصاحت اضافه کرد: در مناطقی مانند دماوند و فیروزکوه که اقدام به کشت دیم می‌کنند، خسارتی ناشی از کاهش میزان نزولات جوی وارد نشده و تنها در مناطق مانند ورامین، قرچک، پاکدشت و شهرری، کاهش بارندگی‌ها خساراتی را به مزارع گندم وارد کرد که این کاهش محصول نسبت به کل استان محسوس نیست.

وی با اشاره به انجام فرایند مبارزه با علف هرز و سن غلات در مزارع استان تهران گفت: کار مبارزه با آفت سن غلات در سطح ۱۰۰ هزار هکتار از مزارع گندم استان تهران طی ۲ تا سه مرحله انجام شد تا محصول استان در حوزه سن‌زدگی با کاهش تولید مواجه نشود.

وی با اشاره به تعیین قیمت پنج هزار تومانی برای خرید هر کیلوگرم محصول گندم گفت: ۱۲ مرکز خرید تضمینی محصول گندم در مناطق مختلف استان تهران نسبت دریافت گندم کشاورزان اقدام می‌کنند و این آمادگی وجود دارد تا در صورت نیاز، مراکز خرید دیگری از سوی سازمان تعاون روستایی ایجاد شود تا کار خرید با سرعت و سهولت بیشتری همراه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران پیش‌بینی کرد: بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم در استان تهران خریداری شود.

وی تأکید کرد: از تمام مسوولان، دست‌اندرکاران حوزه کشاورزی، افراد صاحب نفوذ، ائمه جمعه و جماعات و رسانه‌ها درخواست می‌شود تا اهمیت تحویل گندم به مراکز خرید دولتی را به کشاورزان گوشزد کنند تا در رقابتی که بین مراکز خرید خصوصی و دولتی وجود دارد، گندم، خارج از شبکه دولتی خریداری و یا به سایر استان‌ها ارسال نشود.

فصاحت گفت: نزدیک بودن قیمت گندم و جو نیز عاملی است که می‌تواند در صورت پرداخت نشدن به موقع مطالبات کشاورزان، این محصول مهم را از شبکه خرید دولتی خارج کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید